Pokuty za porušenie pravidiel cestnej premávky na Slovensku budú ešte vyššie ako doteraz. Novela zákona zavádza až 1000-eurové pokuty

28. 7. 2015 10:51

Šoféri na slovenských cestách sa budú od nového roka riadiť novými pravidlami. Prináša ich novela zákona, s ktorou ide ruka v ruke aj zvyšovanie pokút a zavádzanie úplne nových trestov za nedodržiavanie pravidiel cestnej premávky. Niektoré navrhol minister vnútra Robert Kaliňák v rámci boja proti „superturbo cestným pirátom“.

Pokuty za porušenie pravidiel cestnej premávky na Slovensku budú ešte vyššie ako doteraz. Novela zákona zavádza až 1000-eurové pokuty
Foto: SITA
Popis: Robert Kaliňák

Novela zákona o cestnej premávke obsahuje viacero zmien, ktoré musia ešte prerokovať a schváliť poslanci na rokovaní parlamentu. Denník SME priniesol prehľad desiatich najdôležitejších opatrení. Najväčšou zmenou je výška maximálnej pokuty, ktorá po novom narastie z 800 na 1000 eur v riadnom konaní. Nové pokuty čakajú aj na kamionistov, ak prejdú príliš rýchlo cez zariadenia, ktoré automaticky vážia ich vozidlá. „Prekročením rýchlosti sa znemožňuje presné odváženie a preťažené kamióny poškodzujú a ničia naše cesty,“ uviedlo na margo opatrenia ministerstvo vnútra.

Od nového roka by mali platiť aj nové pravidlá, ktoré zvýšia bezpečnosť detí na cestách. Povinne by mali nosiť helmu aj v cyklosedačke. K bezpečnosti detí má prispieť aj úprava, podľa ktorej budú môcť deti do 10 rokov jazdiť aj po chodníkoch. Prísnejšie sa zákon bude pozerať aj na alkohol za volantom. Ak niekomu odoberú vodičský preukaz pre jazdu pod vplyvom, dostane sa k nemu oveľa ťažšie ako v minulosti. Pred žiadosťou o vrátenie „vodičáku“ bude musieť previnilec ísť najskôr na preskúmanie zdravotnej spôsobilosti vo vzťahu k alkoholu. V prípade potreby vodičovi predpíšu liečenie a lekári budú posudzovať jeho závislosť od alkoholu.

Viac priestoru pre nákladnú dopravu

Najväčšiu polemiku vzbudzuje časť novely cestného zákona, ktorá sa týka skrátenia času, počas ktorého majú kamióny cez víkend zákaz jazdiť po diaľniciach, rýchlostných cestách a cestách prvej triedy. V súčasnosti platí zákaz od polnoci zo soboty na nedeľu do nedele do desiatej večer. Novela navrhuje skrátenie tohto času o 7 hodín tak, aby kamióny nesmeli jazdiť po diaľniciach a cestách prvej triedy v nedeľu až od 7.00 h ráno do 22.00 h večer. Proti tomuto kroku sa stavajú starostovia obcí, ktoré sú nadmieru zaťažené nákladnou dopravou. V prípade schválenia tejto časti novely by obyvatelia týchto obcí stratili jedinú noc v týždni, počas ktorej ich neruší nákladná doprava.

Celý článok si môžete prečítať TU

Ste politik? Zverejnite bez redakčných úprav všetko, čo chcete. Zaregistrujte sa TU.
Ste čitateľ a chcete komunikovať s politikmi? Zaregistrujte sa TU.

autor: Tomáš Pilz
Tento článek je již staršího data a diskuse k němu byla uzavřena. Děkujeme za pochopení.

Ďalšie články z rubriky

Je to čista provokácia! Jediným zámerom je vrážať klin do koalície! Návrh SaS vybičoval v pléne emócie

21:45 Je to čista provokácia! Jediným zámerom je vrážať klin do koalície! Návrh SaS vybičoval v pléne emócie

Novelu zákona o štátnom jazyku z dielne SaS, ktorá navrhuje zrušiť uprednostnenie štátneho jazyka, p…