Bratislava atakuje hranicu 1,5 milióna návštevníkov

0
Bratislava (Autor: TASR)

„Za prvých 7 mesiacov sme zaznamenali nárast návštevníkov o vyše 8 % a prenocovania stúpli takmer o 6 %. Koncom roka by sme sa mohli priblížiť k magickej 1,5 miliónovej hranici návštevníkov. Je to veľká výzva pre mesto a sme si vedomí, že Bratislava potrebuje turistov, preto vyvíjame úsilie, aby o nás vedeli, vytvárame prostredie, kde sa cítia dobre a sú spokojní,“ približuje primátor Bratislavy Ivo Nesrovnal.

Podľa dostupných štatistík do Bratislavy prichádzajú najmä turisti z Českej republiky, Nemecka, Rakúska, Anglicka a prvú päťku uzatvárajú Poliaci. Medzi skokanov v sledovanom období jednoznačne patria návštevníci z Číny a Izraela, tých nárast návštevnosti predstavuje aj viac ako 50 %.

Masívnu promo kampaň, ktorú BTB spustilo pred letom videlo na dopravných uzloch veľkých miest ako Viedeň, Praha, Berlín či Londýn niekoľko miliónov ľudí. Aktívna bola aj na sociálnym sieťach, ktoré „Osobnosti v Bratislave“ doslova zaplavili. Potvrdzuje to 81 %-ný nárast unikátnych návštev destinačnej stránky visitbratislava.com, ktorá propaguje Bratislavu a je dôležitým faktorom pri rozhodovaní potenciálnych návštevníkov.

„Úspech letnej sezóny dokazujú čísla z našich informačných centier, podľa ktorých sme v mesiacoch máj až september vybavili takmer 64-tisíc dopytov, čo predstavuje nárast oproti rovnakému obdobiu minulého roka až o 11,2 %. O 38,3 % sme zorganizovali viac komentovaných prehliadok mesta. Predaj turistickej karty Bratislava Card stúpol o 33,3 %, pričom najpredávanejší bol 3-dňový variant. Ukazuje sa tým záujem turistov o Bratislavu a úspech v postupnom predlžovaní ich pobyt u nás,“ dodáva predsedníčka predstavenstva BTB Alžbeta Melicharová.

Bratislava a jej región majú čo ponúknuť. Okrem korunovačnej histórie, skvelej gastronómie a rôznych podujatí, turistov prekvapí blízkosť mesta k prírode. Len 15 minút z historického  centra a človek sa ocitne v zelenom lese ďaleko od hluku veľkomesta, či 10 minút a máte na dlani prírodnú scenériu z hradu Devín. Mesto uvažuje ekologicky, revitalizuje a otvára nové zelené plochy, či prináša zelené a smart riešenia v praxi. Organizácia BTB si potenciál Bratislavy uvedomuje, a preto sa rozhodla uviesť materiál s názvom „Zelená Bratislava“.

„Zhrnuli sme najznámejšie mestské parky a záhrady, dali dokopy tipy a možnosti strávenia voľného času, nevynechali sme ani najnovšie atrakcie mesta ako domčeky na stromoch, či rozhľadňu, nájdeme tam Dunaj aj Moravu a na svoje si prídu cyklisti. Vytvorili sme brožúru, ktorá ukazuje aký poklad majú ľudia okolo seba,“ načrtla Melicharová.

„Bratislavský región ponúka mestskú destináciu, vinársku oblasť, wellness rekreáciu ako turistické trasy v Malých Karpatoch. Sú tu rozmanité možnosti, ktoré turistov láka a my sa ich snažíme k ním priblížiť. Projekt Bratislava Card je určite výborným nástrojom ako toto docieliť, zároveň aj predlžiť pobyt návštevníkov a zvýšiť zisky podnikateľov v cestovnom ruchu, ktorí pôsobia mimo hlavného mesta. Podporujem propagáciu zelenej Bratislavy, cykloturistika je veľkým lákadlom v tomto regióne a to nielen kvôli európskym cyklotrasám Eurovelo 6 a 13, ale najmä vďaka rozširujúcej sa sieti cyklotrás, ktoré prepájajú jednotlivé oblasti nášho regiónu,“ dodáva mestská poslankyňa a členka komisie cestovného ruchu Soňa Svoreňová.

BTB okrem informačnej, publikačnej a marketingovej činnosti pravidelne informuje novinárov, odborníkov, ale aj priamo turistov rôznymi spôsobmi. Počas celého roka spolupracuje s novinármi a blogermi z celého sveta, ktorí majú možnosť navštíviť Bratislavu, posiela sezónne a príležitostné newslettre, participuje na tlačových konferenciách a zúčastňuje sa na veľtrhoch cestovného ruchu po celej Európe.

 

- Reklama -