štvrtok, 25 apríla, 2024
8.2 C
Bratislava
Úvod Politika Politici voličom SaS: Chceme dať školám viac slobody v učení

SaS: Chceme dať školám viac slobody v učení

0
Strana Sloboda a Solidarita (SaS) (Autor: SaS)

„Podstata je jednoduchá: štát by mal iba definovať cieľ, kam sa má žiak dostať, nie ako. To, ako škola cieľ dosiahne, je na nej,“ vyhlásil B. Gröhling, ktorý konkrétne kroky na zmeny obsahu vzdelávania navrhuje v reformnom dokumente Spravme Slovensko vzdelanejším.

Podľa SaS si majú školy vyberať učebnice a učebné metódy samy. „Ministerstvo školstva odobrilo stovky učebníc, ktoré už dnes môžu školy používať, ale prepláca len pár vybraných titulov. My navrhujeme, aby štát posielal peniaze priamo školám, a tie si budú môcť vybrať z celého balíka učebníc podľa potrieb svojich žiakov,“ vysvetlil B. Gröhling a dodal, že školy sa aj dnes sťažujú na kvalitu štátom dodaných učebníc, no nemajú možnosť kúpiť si iné. Otvorený trh s učebnicami je pritom bežnou súčasťou vyspelých systémov školstva.

Výber predmetov v kompetencii škôl

„Navrhujeme tiež, aby školy mohli prepájať predmety či vytvárať si vlastné predmety už na základnej škole. Školy budú môcť učiť viac angličtiny, matematiky alebo iných hodín – podľa toho, čo ich žiaci potrebujú, v čom sú dobrí alebo v čom sa potrebujú zdokonaliť,“ poznamenal Branislav Gröhling.

Na reforme sa podieľal aj profesor Pupala

Súčasťou dokumentu Spravme Slovensko vzdelanejším je aj návrh reformy obsahu a štruktúry základného vzdelávania. Jeho autorom je profesor Branislav Pupala, ktorý vytvoril aj vzdelávací program pre materské školy.

„Je nutné, aby vzdelávanie na prvom stupni logicky nadviazalo na predškolské vzdelávanie a rozvinulo ho, a preto sme oslovili profesora Pupalu. Dokument, ktorý predkladáme, vychádza z praxe, potrieb škôl a najmä zo skúseností krajín, ktoré dosahujú v školstve mimoriadne výsledky,“ uzavrel Branislav Gröhling.

 

- Reklama -