Primátor Ivo Nesrovnal rokoval so županom Jurajom Drobom o zlepšení dopravy v meste

0
Ivo Nesrovnal (Autor: TASR)

Primátor na stretnutí informoval, že hlavné mesto má vypracovanú Vyhľadávaciu štúdiu záchytných parkovísk, ktorá obsahuje informácie o možnosti realizácie záchytných parkovísk a parkovacích domov v Bratislave. Cieľom štúdie bolo navrhnúť potenciálne územia pre zavedenie systému Park and Ride (P+R) a umožniť znížiť zaťaženie cestnej siete mesta individuálnou automobilovou dopravou (IAD). Mesto má vytipovaných niekoľko lokalít záchytných parkovísk, na ktorých postupne pracuje.

„Riešenie dopravnej situácie v meste je hlavnou výzvou, pred ktorou Bratislava dnes stojí. Potrebujeme dostať čo najviac ľudí z áut do verejnej a alternatívnej dopravy. Preto je nevyhnutné stále zatraktívňovať a rozširovať kapacity verejnej dopravy, aj s využitím koľajových kapacít železníc, ktoré sa na vnútromestskú dopravu nevyužívajú naplno. Potrebujeme zaviesť parkovaciu politiku a zriadiť záchytne parkoviská. Odkladanie týchto krokov znamená, že do mesta denne pozývame 150-tisíc áut z okolia, ktoré zaberú v meste plochu 200 futbalových ihrísk,“ povedal primátor Bratislavy Ivo Nesrovnal.  

Na spolupráci pri budovaní záchytných parkovísk sa dnes zhodli obe strany, pričom o riešeniach ich vybudovania sa budú zaoberať odborníci na dopravu bratislavského magistrátu a bratislavskej župy.

“Záchytné parkoviská majú najväčší zmysel na vstupe do mesta. Bratislavská župa prostredníctvom Bratislavskej integrovanej dopravy (BID) harmonizuje dopravu tak, aby nadväznosť spojov a kvalitná ponuka, bola pre obyvateľov kraja alternatívou. Bratislavská župa sa tejto téme venuje už od začiatku programového obdobia spoločne so starostami a primátormi z kraja. Výsledkom našej spolupráce sú prestupné terminály v Svätom Jure a Šenkviciach, záchytné parkovisko v Malackách, schválené prestupné terminály v Bernolákove pripravované v Báhoni a Veľkom Bieli. Dôležitou však ostáva aj podpora udržateľnej dopravy-cyklodpravy a výsledkom realokácie 10 miliónov eur, na ktorej sa členovia Rady partnerstva pred rokom zhodli, sú už teraz podané projekty za 6 miliónov,” objasnil predseda Bratislavského samosprávneho kraja Juraj Droba.

Druhou témou boli projekty spolufinancované z programu Integrovaného riadiaceho operačného programu (IROP). Mesto vidí príležitosť realokácie finančných prostriedkov v rámci jednotlivých výziev programu IROP.

V neposlednom rade primátor spomenul parkovaciu politiku, ktorá je taktiež kľúčová pre zlepšenie dopravy v meste. Jej zavedenie aktuálne stojí na rozhodnutí mestských poslancov, primátor však bude naďalej trvať na jej zavedení do praxe.

 

- Reklama -