Poslanci hnutia OĽANO potvrdili, že navážanie rôzneho materiálu na stavbu D4R7 bolo hlavným bodom dnešného poslaneckého prieskumu. „Zhotoviteľ diaľnice tvrdí, že spomínané problémy neeviduje, no zástupcovia Národnej diaľničnej spoločnosti dnes s údivom vyťahovali kusy odpadkov z diaľničných násypov,“ opísal priebeh poslaneckého prieskumu tieňový minister dopravy za hnutie OĽANO Ján Marosz a doplnil, že zodpovednosť podľa neho nesie štát: „Máme pocit, že zhotoviteľ robí iba to, čo mu úrady pod vedením ministrov Mostu-Híd dovolia a tolerujú. Ak má zhotoviteľ potvrdenia o tom, že pôda plná odpadu je nezávadná, tak len preto, že tieto rozhodnutia vydali úrady pod vedením ministerstiev dopravy a životného prostredia. Árpád Érsek mal už na začiatku výstavby vymenovať štátny stavebný dohľad, ktorý by priebeh výstavby postupne posudzoval. Teraz sa vláda a zástupcovia NDS tvária prekvapene a zisťujú, že na stavbe sú kusy azbestu a ďalšie odpadky. Pýtame sa, kde boli doteraz? Prečo od začiatku nemal štát dohľad nad týmto dielom?“

Tieňový minister hospodárstva OĽANO a člen Výboru pre hospodárske záležitosti Eduard Heger zdôraznil, že: “z prieskumu jednoznačne vyplýva, že zodpovední ministri nekonali kompetentne a zobúdzajú sa až teraz, po tlaku médií a opozície.”

Ján Marosz zároveň dodal, že dokončenie bratislavského obchvatu sa ešte môže vinou Národnej diaľničnej spoločnosti omeškať o ďalšie mesiace: „D4 je už takmer na hranici, kde sa bude križovať s D1 a NDS tam ešte nemá vykúpené pozemky. Nečinnosť NDS bude stáť vodičov v okolí hlavného mesta mesiace nervov navyše,“ vysvetlil J. Marosz s tým, že hnutie OĽANO trvá na tom, aby Béla Bugár a jeho ministri odišli pre škandál s výstavbou obchvatu z politiky.