SaS pozorne vníma situáciu okolo čakacích lehôt pri STK. „To, že kontrolované vozidlo musí byť fixne zabezpečené od začiatku kontroly po jej koniec, značne obmedzuje logistiku staníc emisnej kontroly, čo spôsobuje zbytočné časové sklzy a dlhé čakacie lehoty pre ďalších motoristov. Je však zarážajúce, že podľa nových pravidiel sú technici emisnej kontroly prakticky nonstop sledovaní online kamerami, ktoré si museli prevádzkovatelia kúpiť za tisícky eur,“ uviedol poslanec NR SR za SaS a tímlíder strany pre dopravu Miroslav Ivan.

Celá situácia hraničí podľa liberálov s protiústavnosťou a je len otázkou času, kedy sa to prejaví do nezáujmu odborníkov o takúto prácu. „Je neprípustné uplatňovať princíp ´prezumpcie viny´ na technikoch len preto, že štát nie je schopný využiť svoje zákonom definované možnosti kontroly staníc TK a EK. Považujeme to za rovnaké porušovanie ľudských práv, ako monitorovanie žiakov v autoškolách. Aj v tomto prípade zlyháva inšpekcia, kedy namiesto kontroly ´výsledku´, teda kvality výstupu, kontroluje štát procesy,“ poukázal M. Ivan.

Ministerstvo dopravy má už dnes v zmysle zákona možnosť kontrolovať vozidlá, ktoré vychádzajú zo staníc TK a EK. Podľa SaS teda nie je potrebné takto šikanovať ľudí.

Strana SaS je za poctivú kontrolu technického stavu vozidiel, emisií či kontrolu kvality výuky nových motoristov. Dobre fungujúci štát však nemá svoje kontrolné povinnosti prenášať na podnikateľskú sféru a ešte im to dať aj zaplatiť. „Vyzývame ministra dopravy Arpáda Érseka, aby okamžite vydal pokyn na zastavenie monitorovania ľudí v ich zamestnaní a upravil podmienky výkonu emisných kontrol s cieľom ich urýchlenia,” uzavrel poslanec Miroslav Ivan.