Ministerstvo školstva: V Bratislave slávnostne ukončili ďalší ročník letnej školy SAS

0
Ministerstvo školstva, vedy, výskumu a športu SK (Autor: minedu.sk)

Štátna tajomníčka vo svojom príhovore vyjadrila presvedčenie: „že organizátori aj v tohtoročnej letnej škole nadmieru splnili očakávania a predstavy frekventantov s úsilím učiť sa, spoznávať a zdokonaľovať sa v slovenskom jazyku. Verím, že ste pocítili nielen našu pohostinnosť, úprimnosť, ale že ste našli nové priateľstvá a odnášate si od nás kus Slovenska vo svojom srdci a budete sa k nám znova vracať ako domov.“

Ministerstvo školstva, vedy, výskumu a športu SR poskytlo pre účely Letnej školy Studia Academica Slovaca 126 štipendií, Univerzita Komenského päť, Filozofická fakulta Univerzity Komenského dve, Slovenská akademická informačná agentúra, n.o. dve a dvadsaťpäť účastníkov si školu hradilo samostatne. Okrem jazykových kurzov pre začiatočníkov, mierne a stredne pokročilých boli v ponuke letnej školy aj špeciálne kurzy pre pokročilých zamerané na lingvistickú, literárnu a translatologickú interpretáciu textov. 

Frekventantmi štúdia boli predovšetkým zahraniční študenti slovenského či iného slovanského jazyka, prekladatelia, kultúrni pracovníci, tlmočníci, pedagógovia a lektori cudzích jazykov i potomkovia krajanov žijúcich v zahraničí. Účastníci sa venovali slovenskému jazyku, literatúre a kultúre. Navštívili viaceré historické pamiatky a prírodné dominanty. Vzdelávanie spestrili koncerty a tvorivé dielne. Súčasťou letnej školy Studia Academica Slovaca bola aj návšteva Radošinského naivného divadla, folklórne vystúpenie pri príležitosti 70. výročia SĽUK-u a exkurzie v regiónoch Slovenska.

Sprievodným podujatím letnej školy bolo medzinárodné sympózium Studia Academica Slovaca 55, Identita – Jazyk – Kultúra, na ktorom sa zúčastnili zástupcovia domácej a zahraničnej slovakistiky, lektori slovenského jazyka a kultúry pôsobiaci na univerzitách v zahraničí a učitelia, ktorí vyučujú slovenčinu ako cudzí jazyk na školách v zahraničí. Ústrednou témou súčasného ročníka bola identita a jej prejavy v historickej i súčasnej reflexii s prihliadnutím na zmeny v jazyku, literatúre, umení, kultúre a v spoločnosti.

- Reklama -