„Pôvodne vyhlásená súťaž na prevádzkovateľa vlakov Bratislava – Banská Bystrica nám ukázala viaceré nedostatky. Je našou úlohou sa poučiť z nich a nastaviť nové podmienky tak, aby sme mohli odštartovať liberalizáciu tratí na Slovensku. Chceme zabezpečiť komplexnú obslužnosť územia nielen diaľkovými vlakmi, ale aj vlakmi v regiónoch či prímestskými spojmi,” uviedol minister dopravy Arpád Érsek.
Ministerstvo dopravy pristúpilo k tomuto kroku vzhľadom na nové podmienky a pravidlá 4. železničného balíčka, ktorým sa budú upravovať Nariadenia EÚ. Tie zahŕňajú tzv. balík dopravných služieb s čím súvisí aj definovanie jednotného cestovného dokladu.
Oznámenie o verejnej súťaži na trati BA – BB ako vôbec prvej na slovenských železniciach zverejnilo ministerstvo dopravy v novembri 2015. Cieľom liberalizácie je predovšetkým skvalitnenie poskytovaných služieb a zefektívnenie železničnej dopravy. Vďaka konkurenčnému boju tiež prináša možnosť výberu pre cestujúcu verejnosť.