Primátor Nesrovnal: Dopravný podnik musí zvyšovať kvalitu cestovania pre Bratislavčanov

0
Primátor mesta Bratislava Ivo Nesrovnal (Autor: SITA)

Zľavy primátor navrhuje zaviesť čo najskôr. „Partnerom som tiež navrhol, aby sme všetkým spomínaným skupinám vrátili poplatok, ktorý zaplatili za predplatný cestovný lístok platný od 1. januára 2016,“ povedal Nesrovnal s tým, že takýto návrh predloží už na najbližšie rokovanie mestského zastupiteľstva, ktoré sa uskutoční 31. marca 2016. V praxi to bude znamenať, že po schválení návrhu v mestskom a zároveň aj župnom zastupiteľstve budú môcť ŤZP občania opäť cestovať zadarmo a budú im vrátené aj náklady na kúpu predplatného cestovného lístka. Peniaze bude obyvateľom vracať Dopravný podnik Bratislavy poštovou poukážkou.

Primátor zdôraznil, že mesto muselo v rámci BID pristúpiť k jednotnej tarifikácii a tá so sebou priniesla aj obmedzenie niektorých zliav. Malo to však pozitívny efekt v podobe registračnej povinnosti, kedy sa vďaka racionalizačným opatreniam zreálnil počet ŤZP cestujúcich  a mesto tak bude teraz platiť len za reálne výkony. Kým do zavedenia registračného cestovného mesto platilo Dopravnému podniku Bratislava, a.s. takmer 2 mil. EUR, zreálnením počtu zaregistrovaných užívateľov dotácia klesne na približne 1,2 mil. EUR.

Ušetrené prostriedky plánuje mesto investovať nielen do navrátenia zliav pre ŤZP cestujúcich na 100%, ale taktiež do kvality poskytovaných služieb v bratislavskej MHD – či už v oblasti čistoty v prostriedkoch MHD a ich zastávok, ale taktiež aj do zavedenia nových služieb. „Očakávam od nového vedenia dopravného podniku, že začne riešiť čistotu na zastávkach MHD a nové smetné koše, o ktoré sa bude starať. Zastávky musia dostať nový mobiliár, aby ľudia čakali na spoje MHD v kultivovanejšom prostredí,“povedal Nesrovnal. Rovnako je podľa neho nutné zvýšiť aj kvalitu cestovania, a to nielen obnovou vozového parku, ale aj skvalitnením služieb. Dopravný podnik preto podľa slov jeho generálneho riaditeľa Milana Urbana plánuje v dohľadnej dobe zaviesť elektronický cestovný lístok či mobilnú aplikáciu o pohybe spojov. „Jednou z našich priorít  sú čistejšie dopravné prostriedky, taktiež si dáme záležať na čistejších zastávkach.  Vybavíme ich v krátkom čase novými odpadkovými košmi na viac ako 200 zastávkach. Budeme preferovať posilnenie ekologickej dopravy, záleží nám na zvýšenom komforte cestujúcich,“ povedal predseda predstavenstva a generálny riaditeľ Dopravného podniku Bratislava Milan Urban.

Podľa primátora je absolútnou prioritou zatraktívnenie mestskej hromadnej dopravy, aby ľudia začali menej využívať individuálnu dopravu. „Dopravný podnik je tu pre ľudí a musí ponúkať kvalitné služby, za ktoré si občania platia,“ zakončil primátor.

 

- Reklama -