Ivan (SaS): Ministerstvo dopravy aj po voľbách pod taktovkou Smeru…

0
Miroslav Ivan (Autor: SITA)

V hlavných bodoch programových priorít tejto prazvláštnej koalícii nájdeme v kapitole „Regionálne rozdiely“ toto:

  1. rozšírenie pôsobnosti zákona o podpore najmenej rozvinutých okresov na ďalšie okresy

  2. nárokovateľnosť daňových úľav pre malé a stredné podniky s cieľom vytvoriť nové pracovné miesta s dôrazom na najmenej rozvinuté okresy

  3. osobitné stimuly pre rozvoj slovenského kúpeľníctva

  4. rozvoj dopravnej infraštruktúry, osobitne rýchlostných ciest R2, R3, R4 a R7

  5. prehodnotenie zrušenia vlakov interCity, príprava podmienok pre zriadenie národného leteckého a vodného dopravcu

Body 1, 2 a 3 sú v gescii ministra hospodárstva, resp. ministra financií. To minister dopravy riešiť nebude. A preto sa tomu tu nebudem venovať.

K bodu 4:

V PROGRAME SIETE NIČ O DOPRAVE

Strana SIEŤ neriešila vo svojom volebnom programe problematiku dopravy. Naopak, strana MOST-HÍD a SNS áno. A každá z nich podľa toho, odkiaľ očakávali najviac hlasov. SNS chce rozvoj výstavby diaľnic na severe Slovenska, Most-Híd na juhu. Eurofondy z Operačného programu Integrovaná infraštruktúra sú alokované a ani R3, ani R7 nie je veľmi z „čoho“ postaviť. A ich minister ich bude musieť zohnať. A bude si musieť vybrať…

K bodu 5:

POKRAČOVANIE BUDOVANIA SOCIALIZMU

Prehodnotiť zrušenie IC vlakov si tam presadila SNS, nik iný. A Fico sa musel určite usmievať, keď mu koaličný partner pomáha vrátiť stratové vlaky späť na koľajnice, odkiaľ ich stiahol Počiatek.

NOVÉ STRATY, STRANÍCKE NOMINÁCIE A KORUPCIA

Otvárať tému zriaďovania nových NÁRODNÝCH dopravcov v leteckej a námornej preprave po tom, ako musel ten NÁRODNÝ železničný predať svoje vagóny, aby zaplatil straty, je naozaj nápad roka. Ale veď straníckych nominácii nebolo nikdy dosť. Môžeme teda rátať s ďalšími miliónmi na krytie strát takýchto NÁRODNÝCH podnikov a tešiť sa na kauzy pri verejnom obstarávaní, ako sme toho boli svedkami v minulosti.

A AKO PRVÝ TEST : PPP NA STOLE  

Prvá vec, ktorá na ministra bude čakať na stole, je pripravená koncesionárska zmluva na PPP projekt na obchvat Bratislavy. Tu bude nový minister stáť pred ťažkou dilemou. Buď sa spoľahne na analýzu svojho predchodcu a terajšieho “koaličného” partnera a podpíše to, alebo si preverí celú analýzu výhodnosti sám pred podpisom. A zváži aj inú formu výstavby. Podpisom bez dôkladnej kontroly prevezme na seba zodpovednosť za takmer 2mld. eur. Odložením zasa možný konflikt so SMERom.  “Win-Win”, ale pre Fica.

V skratke, programové priority, ktoré bude napĺňať nový minister dopravy, sú len pokračovaním politiky, ktorú tu presadzovala do nedávnych volieb väčšinová vláda Smeru.

A otázka znie, prečo ste, pán Procházka vlastne tento ministerský post ( jediný) zobrali? A prečo ste šli do tejto vlády?

Do vlády, v ktorej Váš minister bude napĺňať ciele niekoho iného. A ich nominant na štátneho tajomníka na to bude pre istotu ešte dohliadať…..

- Reklama -