Príslušnú novelu zákona má schvaľovať na novembrovej schôdzi parlament. Podľa SNS by sa parlament, vláda i polícia mali zamerať viac na preventívne opatrenie a na kvalitu a budovanie nových komunikácií.
Podľa SNS zvyšovanie pokút za dopravné priestupky, najmä za jazdu pod vplyvom alkoholu či vysokú rýchlosť, dlhodobo neznižujú počet dopravných nehôd spôsobených týmito príčinami. Vodičov – aj podľa názoru niektorých odborníkov – by väčší efekt mohlo mať tzv. verejné zahanbenie vodičov, napr. v podobe väzenia po superrýchlom konaní, či odrobenie si pokuty verejnými prácami.
Vyzerá to tak, že Slovensko je jediný štát, kde na každom rohu číhajú policajti s radarmi. Podľa toho však nejde vôbec o prevenciu, ani o zvyšovanie bezpečnosti cestnej premávky, ale o zvyšovanie príjmov do štátneho rozpočtu. Skutočnou prevenciou sú totiž napríklad informačné tabule pred nebezpečnými úsekmi, ktoré avizujú radarovú kontrolu (ako je to trebárs v Nemecku). Takéto opatrenie vodičov prirodzene núti dať nohu dolu z plynu.
SNS sa vôbec nezastáva cestných pirátov, či opitých vodičov. Ale neriešenie elementárnych problémov na cestách však aj slušných vodičov občas prinúti porušiť dopravné predpisy. Podľa SNS ide v tomto prípade skôr o apel na systémové opatrenia na zlepšenie plynulosti cestnej premávky, ako výstavba obchvatov, načas vykonané rekonštrukčné práce na cestách, nastavenie zelených vĺn na semaforoch v mestách a ďalšie.