SaS: Obchvat Bratislavy sa nemôže stať zámienkou na rast dlhu

0
Strana Sloboda a Solidarita (SaS) (Autor: SaS)

„Zároveň sme prekvapení, že k tomuto záveru sa prikláňajú aj niektorí opoziční politici. Dávame to do súvislosti s blížiacimi sa voľbami, keď populizmus prekrýva ekonomickú racionalitu. Vždy budú existovať „dobré“ dôvody, pre ktoré treba vyrovnané hospodárenie štátu odložiť. A politici sú v hľadaní takýchto dôvod majstri,“ píše Ivan.

My v SaS súhlasíme, že obchvat treba. Či už z dôvodu zálohy v prípade technických opráv, alebo nehody na Prístavnom moste, ktorý je dnes najfrekventovanejším cestným úsekom v republike. A tiež z dôvodu synergie s R7, čím sa vytvoria nové prípojné uzly na obchvat a umožnia sa aj náhradné trasy pre prípad blokácie Prístavného mosta.

„Nemôžeme súhlasiť s akceptáciou ďalšieho zadlžovania Slovenska zdôvodňovaného výstavbou obchvatu zo štátneho rozpočtu. Ročné splátky formou PPP projektu sa očakávajú na úrovni 120 miliónov eur ročne a v prípade realizácie zo štátneho rozpočtu hovoríme o sume približne 150 až 160 miliónov eur ročne a celkových nákladoch do 1 miliardy eur. Nemôže teda obstáť argument, že 30 miliónov eur ročne je dôvodom na navyšovanie deficitu štátneho rozpočtu. Naopak, práve financovanie formou PPP by zasiahlo štátny rozpočet oveľa zásadnejším spôsobom, vzhľadom k dĺžke splácania 30 rokov,“ upozorňuje Ivan.

Sme zásadne proti tomu, aby sa pod zámienkou bratislavského obchvatu vytvorila na Slovensku atmosféra, že hospodárenie na dlh nemá žiadne medze a sankcie z takejto politiky sú len čisto iluzórne. „Nie sú a vidíme to v prípade Grécka. Už dnes sme na Slovensku ako občania a firmy obeťami vysokých daní a odvodov. Tie sú predovšetkým výsledkom zlého hospodárenia vlády Roberta Fica, jej neochoty šetriť, bezohľadného rozkrádania verejného majetku,“ dodáva poslanec NR SR za SaS a podpredseda strany Ľubomír Galko s tým, že robiť z občanov spoluvinníkov pri páde krajiny do fiškálnej krízy je pokrytecké.

- Reklama -