Šéf Čapího hnízda: Tá kauza sa nás zásadne dotkla. Čapí hnízdo však nie je žiadny problém a už vôbec nie premiéra Babiša

30.9.2019 0:05

ROZHOVOR „Keď už to spomínate, tak si osobne myslím, že farma Čapí hnízdo nie je žiadny problém a už vôbec nie pána premiéra Babiša. Zatiaľ čo inde by boli na počin, akým je farma Čapí hnízdo, hrdí, tak v Českej republike stále niektorí ľudia používajú farmu ako zámienku, ako pánovi Babišovi znepríjemniť jeho pôsobenie v politike. To je celé,“ povedal nám v rozhovore František Šlingr, člen predstavenstva spoločnosti IMOBA, ktorá prevádzkuje Čapí hnízdo.

Šéf Čapího hnízda: Tá kauza sa nás zásadne dotkla. Čapí hnízdo však nie je žiadny problém a už vôbec nie premiéra Babiša
Foto: Archív IMOBA
Popis: Čapí hnízdo

Verejnosť najčastejšie vníma farmu Čapí hnízdo ako „problém“ premiéra Babiša. Ako ju vnímate vy? Čím je pre vás farma Čapí hnízdo?

Ja vnímam farmu ako miesto, kde sa zišla neuveriteľná partia zamestnancov, ktorí sa napriek tomu, ako o nás médiá negatívne informujú, snažia poskytovať služby na tej najvyššej úrovni. Pracujem v odbore už viac ako 30 rokov, a preto si môžem také zhodnotenie dovoliť. Dokladá to jasne aj spokojnosť našich klientov či návštevníkov reštaurácie.

Keď už to spomínate, tak si osobne myslím, že farma Čapí hnízdo nie je žiadny problém a už vôbec nie pána premiéra Babiša. Zatiaľ čo inde by boli na počin, akým je farma Čapí hnízdo, hrdí, tak v Českej republike stále niektorí ľudia používajú farmu ako zámienku, ako pánovi Babišovi znepríjemniť jeho pôsobenie v politike. To je celé.

Ako sa dotkla kauza okolo premiéra Babiša povesti Čapího hnízda?

Dotkla a dotýka sa nás veľmi zásadne. Predovšetkým v okruhu korporátnej klientely, pri ktorej pozorujeme pokles dopytu pre negatívnu mediálnu kampaň. Oproti tomu sa nám však výrazne zdvihla návštevnosť zo strany individuálnych hostí. Na tieto skutočnosti sme museli rýchlo zareagovať a vybudovať pre tento druh klientely ďalšie aktivity, ako je nové SPA, vonkajšie bazény, golfové ihrisko, čo nás stálo ďalšie nemalé investície.

Pre predstavu – konečná suma investícií na farme sa vyšplhala na 1 miliardu a 56 miliónov korún (v prepočte asi 40,8 milióna eur – pozn. red.).

Som presvedčený, že hodnotenie tých, ktorí nás už navštívili, je veľmi dobré. Stačí sa pozrieť, ako nás klienti hodnotia na serveroch ako TripAdvisor alebo Booking.com. Zistíte, že to, čo robíme, robíme podľa našich zákazníkov naozaj dobre. Najviac spomínaný je práve personál a poskytované služby. Sme v danej lokalite hotel s najlepším hodnotením 9,4 bodu z možných 10 práve od našich hostí – čo si naozaj veľmi cením!

Čapí hnízdo

Hovorí sa, že negatívna reklama je tiež reklama, platilo to aj u vás? S akými reakciami ste sa od ľudí stretávali najčastejšie?

Osobne si myslím, že táto negatívna reklama našich hostí skôr rozdeľuje na dva tábory. Na tých, ktorí sa prídu pozrieť a potom môžu hodnotiť, či to, čo sa v médiách dočítajú, je alebo nie je pravda. A na tých, ktorí k nám vďaka negatívnej reklame cestu nikdy nenájdu.

Naša návštevná kniha na recepcii je plná veľmi pekných komentárov a myslím, že stojí za to si ich prečítať. Prakticky každý deň sa stretávame s hosťami, ktorí prídu zo zvedavosti. Mnohí z nich prichádzajú negatívne naladení a možno sa aj trochu tešia na to, ako budú môcť dať médiám za pravdu. Lenže úplná väčšina z nich po dni strávenom u nás zmení názor a odchádza s veľmi pozitívnym vnímaním toho, čo sa v mieste bývalého rozboreného statku podarilo vybudovať.

Čapí hnízdo

Čapí hnízdo nie je jediné centrum v Česku ponúkajúce podobné služby ako vy. Ako si počínate v boji o klientov?

Dovolím si tvrdiť, že žiadny taký objekt v Českej republike nie je. Ak by sme mali porovnávať farmu Čapí hnízdo s podobnými projektmi, museli by sme sa dívať skôr do susedného Rakúska. Vybavením, ponúkanými službami, priestorom a aktivitami nemáme v ČR naozaj konkurenciu.

Ale ak chcete počuť, že o klientov nebojujeme, tak to, samozrejme, nie je pravda. Bojujeme prakticky stále a najviac na poli korporátnych klientov. Nechceme však konkurovať cenou, pretože to je zlá cesta. Preto neustále pripravujeme pre našich hostí nové služby, aktivity, programy. Snažíme sa ich prakticky pri každej návšteve prekvapovať a tým ich zvedavosť pre ďalšiu návštevu stupňovať. To je, myslím, tá najlepšia cesta k úspechu.

Čapí hnízdo

Aká je bežná klientela Čapího hnízda? Koľko z toho tvoria zahraniční hostia?

Klientelu farmy Čapí hnízdo treba rozdeliť, a to na klientelu z radov návštevníkov areálu, hotela, reštaurácie a Ekocentra. Zahraniční hostia tvoria približne 10 až 20 percent. Bežnou klientelou sú občania z celej Českej republiky, a to myslím doslova. Chodia k nám hostia naozaj zo všetkých kútov krajiny.

V tomto roku do nášho areálu zavíta viac ako 60-tisíc návštevníkov – z čoho 15-tisíc návštevníkov pripadá na deti zo škôl a škôlok a na seniorov. V prípade hotela a reštaurácie očakávame návštevnosť na úrovni 30-tisíc hostí a zvyšok sú ostatní ľudia, ktorí náš areál navštevujú ako turistickú zaujímavosť.

Čo si u vás vaši klienti najviac cenia a nie ste pre českú klientelu veľmi drahí?

Celkom určite prístup nášho personálu a celkový vzhľad areálu farmy, o ktorý sa naozaj staráme, akoby bol naším domovom. Pre českú klientelu nie sme celkom určite drahí. Každý klient si u nás nájde svoju cenovú reláciu. A v tom sme práve tiež veľmi ojedinelí!

Vyššia cenová kategória je celkom iste ubytovanie, ktoré však zahŕňa značnú časť aktivít v našom areáli vrátane raňajok. V areáli našej farmy je možné sa najesť dokonca už do 100 korún (v prepočte asi 4 eurá – pozn. red.), čo platí pre ponuku bufetu v Ekocentre. Myslím, že každý si u nás nájde vyžitie adekvátne vlastným možnostiam.

Čapí hnízdo

Správcovstvo takého veľkého objektu je určite prácou na viac ako osem hodín normálneho pracovného času. Aké sú vaše každodenné povinnosti a čo riešite navyše, práve preto, že ste Čapí hnízdo?

Farma Čapí hnízdo mi zaberie najviac času, to je pravda, ale je to spôsobené predovšetkým rozsahom služieb, počtom zamestnancov, ktorých je momentálne už 76, a aktivitami, ktoré v tomto areáli ponúkame.

Vzhľadom na skutočnosť, že mám okrem farmy Čapí hnízdo na starosti ešte ďalšie prevádzkarne, ako sú Sokolovna Průhonice, Paloma Průhonice a Centrum pohybovej medicíny na Chodove, tak mi osem hodín naozaj nestačí – to je približne čas, ktorý sa snažím rozdeliť medzi rodinu a odpočinok. Ten zvyšok je pracovným časom.

Súčasťou Čapího hnízda je aj vaša, v ohlasoch veľmi často chválená, reštaurácia. Dá sa tam zastaviť aj na normálny obed za normálne ceny?

Áno, samozrejme. Naša ponuka je naozaj široká. Je však ťažké posúdiť, čo si mám predstaviť pod vami spomínaným pojmom normálny obed za normálnu cenu. Trúfam si však povedať, že ak hovoríme o našej často chválenej reštaurácii, tak u nás podávame hosťom výborné jedlo za štandardné ceny.

Keď vezmete do úvahy kvalitné suroviny, veľmi pekné prostredie, solídny personál a celkový príjemný zážitok, tak si trúfam tvrdiť, že sú nami ponúkané ceny viac ako prívetivé. Treba totiž porovnávať porovnateľné. A my sa v našej reštaurácii snažíme, aby sme robili tuzemskému pohostinstvu dobrú vizitku vo všetkých smeroch.

Autor: Barbora Richterová

Ste politik? Zverejnite bez redakčných úprav všetko, čo chcete. Zaregistrujte sa TU.
Ste čitateľ a chcete komunikovať s politikmi? Zaregistrujte sa TU.

autor: Redakcia
Tento článek je již staršího data a diskuse k němu byla uzavřena. Děkujeme za pochopení.

Ďalšie články z rubriky

Katastrofálna politika USA, triumfálny nástup Ruska. Turecko sa už dávno nespráva ako člen NATO. Expert Šándor sa obáva rozšírenia vojny a hovorí o svetovej skaze

0:00 Katastrofálna politika USA, triumfálny nástup Ruska. Turecko sa už dávno nespráva ako člen NATO. Expert Šándor sa obáva rozšírenia vojny a hovorí o svetovej skaze

ROZHOVOR „Nemáme žiadnu istotu, čo a kto udrží Erdogana na uzde, aby vo svojej obsesii proti Kurdom …