O moslimskej sexualite rozpráva Češka, ktorá si ju prežila. A rozpráva podrobne

0
Ilustračná fotografia (Autor: SITA)

Čo hovoríte na útoky, ktoré sa v minulých dňoch odohrali v niektorých mestách v Nemecku, v Rakúsku i v ďalších krajinách? Píše sa o tom, že medzi agresormi boli aj utečenci.

To sa zrejme dalo očakávať. Už pred rokom Martin Konvička v televízii hovoril, že sexuálne útoky budú na dennom poriadku. Títo muži pochádzajú zo spoločností, kde je obrovská sexuálna frustrácia. Pretože skôr, ako našetria na veno, ktoré je občas veľmi vysoké až absurdné, nemajú jednoducho šancu sa oženiť a prísť legálne k sexu.

Čo podľa vás chceli týmto útokom vyjadriť? Bola to naozaj len sexuálna frustrácia? Nechceli tým tie ženy napríklad aj ponížiť?

Tak určite. V islamskom manželstve neexistuje pojem znásilnenie. V európskej spoločnosti, keď si napríklad manžel vynúti sex násilím aj napriek odmietnutiu manželky, je to vlastne znásilnenie. V islame nie je. Tu existuje napríklad hadís. Budem ho voľne citovať – žena musí mužovi vyhovieť vždy, aj keby mala spáliť chlieb. To znamená, aj keby rodina mala prísť o obživu.

Takže žena v islame nemôže povedať manželovi nie? A ak to urobí, čo sa s ňou stane?

Ak manželka odmietne sex manželovi, tak na ňu budú anjeli pľuvať celú noc a nedostane sa po smrti do raja.

Anjeli? Čo to znamená?

Budú ju preklínať, že nevyhovela. Lebo jedna z hlavných povinností manželky je vyhovieť kedykoľvek.

A ak žena odmietne manželovi sex, dôjde zo strany muža napríklad aj k násiliu?

Samozrejme, to je potom tá súra ženy – ukážte jej miesto na spanie a ak neposlúchne, bite ju.

Po tom, čo sa stali spomínané útoky, sa objavili hlasy, že aj u Európanov sa predsa stávajú prípady sexuálneho násilia…

Áno, ale keď v tomto prípade muž napadne ženu, spoločnosť ho za to nechváli. Pri moslimovi však áno, lebo dal najavo svoju silu, ukázal žene, kde je jej miesto. A hlavne, u nás je to trestný čin.

Ako sa vôbec uskutočňuje manželský sex „podľa islamu“?

No berme to tak, že pre mužov je manželstvo polovicou viery. Takže je vždy lepšie, aby sa oženil, vlastne za každú cenu. Masturbácia je povolená len pre mužov, a to naozaj len v najkrajnejšej núdzi. S tým, že sa z toho nesmie stať zvyk. Povolená je napríklad počas ženinej menštruácie. Inak muž smie vyvrcholiť maximálne dvakrát po sebe a potom sa musí okamžite vykonať veľká očista. Takže pri sexe ide vlastne len o tú techniku, v podstate tam nie je ani žiadny priestor pre citové puto, napríklad sa potom ešte maznať a podobne… Keby sa stalo, že by zomreli neumytí po sexe, tak sa nedostanú do raja, dostanú sa do pekla.

Hovoríme o manželskom sexe. Ale môže v týchto krajinách, kde je islam, chcieť muž sex od ženy, ktorú napríklad len stretne na ulici?

Od nemoslimky určite. Nemoslimky pre nich v podstate nič neznamenajú. To, že ženy sú vážené a podobne, sa vzťahuje len na moslimky.

Takže keď napríklad turistka od nás príde do týchto krajín, tak sa jej môže stať, že si ju niekto „sexuálne vyhliadne“?

Presne tak, bude ako sexuálny objekt. Lebo má šortky, tričko s krátkym rukávom, vidno jej vlasy… Takže tým podľa nich jasne dáva najavo svoju sexuálnu žiadostivosť.

A čo keď sa potom žena, ktorú by niekto sexuálne napadol, obráti na políciu?

Musia byť štyria svedkovia, ktorí dosvedčia, že sa to stalo. Žena má podľa islamu len polovicu svedectva muža.

Aj tu je moslimská komunita. Mohli by sa tu stať podobné útoky?

Povedala by som, že tá komunita, ktorá u nás je, by si to zrejme zatiaľ nedovolila. Funguje tu dovoz manželiek a podobne. Alebo keď príde nejaká nová žena do mešity a konvertuje, tak sa hneď o nej vie a už jej hneď niekoho dohadzujú, aby sa čo najskôr vydala. Pretože to je podľa nich, samozrejme, to najlepšie. Stáva sa aj to, že muži sem prídu, oženia sa, pretože však majú napríklad v Pakistane alebo niekde v týchto krajinách dohovorenú sesternicu, tak ju sem potom dovezú. Tu funguje polygamia. Nezávisle od českého práva. Jednu manželku si vezmú legálne na úrade a druhú si vezmú len v mešite. Hoci sobáš v mešite nie je podľa nášho práva uznateľný, pre moslimského veriaceho je, samozrejme, dôležitejší. Takže takto môže mať štyri manželky a nikto o tom v podstate nevie.

A funguje tu teda aj právo šaría?

Viem, že napríklad v mešite v Prahe funguje šaría súd pre rodinu. Takže všetky tieto veci, ako napríklad rozvody alebo sobáše, sa dejú paralelne popri našom práve.

A čo to znamená? Čo je nadradené?

To znamená napríklad, že keď sa manželia rozvedú, žena môže mať syna vo výchove do dvoch rokov a dcéru do siedmich rokov. Potom musia ísť automaticky k otcovi.

A to aj keď je žena Češka?

Áno, samozrejme. Takto to funguje. Potom napríklad dieťa odvezú, ona už ho nikdy neuvidí a nikto s tým nič neurobí. Pretože šaría je u nich nadradená nášmu demokratickému zriadeniu. Napríklad s Alžírskom neexistuje žiadna zmluva o vydávaní detí.

Keď sa vrátime k tým nedávnym útokom, myslíte si, že polícia proti tomu vôbec mohla nejako zasiahnuť?

Mohla. Lebo s tým sa muselo počítať. Keby si naštudovali Korán a hadisu, tak by vedeli, že jednoducho sú ženy, ktorým vládne vaša pravica, a sú ženy, ktorým vládne vaša ľavica, takže sú to manželky a konkubíny. Moslim môže mať až štyri manželky a môže mať neobmedzený počet mileniek z radov sexuálnych otrokýň. Tie útoky, čo sa stali, sú od nich jasným odkazom našej spoločnosti, že my sme pre nich v podstate veľmi ľahký terč, veľmi ľahký cieľ. Pretože my premýšľame trošku inak a nepočítame s tým, že by sa tu diali také frontálne útoky na ženy. A ak by sa diali, tak sú okamžite odsúdené. Lenže toto sa začalo riešiť až niekoľko dní potom, čo sa to stalo. V podstate vierou tie činy zamaskovať alebo ospravedlniť.

Bude sa to podľa vás opakovať, máme si na to zvyknúť?

Opakovať sa to zrejme bude. Vzhľadom na to, že napríklad v Nemecku alebo v Rakúsku voči tomu nezasiahli okamžite, dali tým násilníkom v podstate veľmi pádny argument, že sme strašne bezzubí a vlastne sa nevieme brániť. Takže prečo by to oni nevyužili? Takto vlastne funguje islam. Oni našu humanitu berú ako našu slabosť. To, že my budeme dobrí, neznamená, že oni budú dobrí na nás. Ak sa im nepostavíme naozaj odhodlane, budeme vždy tí slabší.

A pomôže viac kamier v uliciach, ako teraz žiadajú v Nemecku?

To je nezmysel. To už je len veľký brat, ktorý nás bude sledovať. Jednoducho spoločnosť by mala byť nastavená tak, že tieto patologické javy je schopná a ochotná okamžite riešiť, a nie až ex post s tým, že to bude mať dôsledky na väčšinu občanov s úplnou nevôľou. Bohužiaľ, islam je neintegrovateľný. A povedať, že nesmieme dopúšťať, aby vznikali getá? To je veľmi zložité. Orientálna mentalita je taká, že ľudia sa chcú družiť. Takže tie getá vznikajú nezávisle od vlád a samospráv miest a obcí. V podstate tu je každá rada drahá. Ide o to, aby si politici naozaj naštudovali, ako islam funguje, lebo to, čo sa dialo za čias proroka Mohameda, sa deje doteraz.

Máme sa toho báť aj u nás, ak príjmeme utečencov?

Mali by sme byť určite opatrní a obozretní. Aj keď si myslím, že tu nikto z tých ľudí nebude chcieť zostať a budú robiť všetko pre to, aby tu neboli. Pretože náš sociálny systém nie je taký štedrý ako v krajinách, kam smerujú.

Čo by ste odkázali kancelárke Merkelovej, ktorá utečencov zo Sýrie pozvala? Niektorí sa údajne práve jej pozvaním pri spomínanom útoku oháňali.

To je veľmi ťažká a nie ľahko zodpovedateľná otázka. Ak teda túto šlamastiku spôsobila, tak by sa naozaj mala zasadiť, aby sa to čo najrýchlejšie napravilo. A mala by si tiež uvedomiť, že akékoľvek neskoršie riešenie už asi nebude jednoduché a rozhodne nebude pekné.

Belgicko vraj chce pre utečencov organizovať kurzy, kde im vysvetlí, ako sa majú správať k ženám. Má to vôbec nejaký zmysel?

Nedokážem si predstaviť, že im tam budú vysvetľovať, že ženy sú rovné mužom, budú sa k nim správať pekne… a inak sa stane čo? Oni sú naozaj veľmi rozpoltení. Tie ženy jednoducho berú ako slabšie. Napríklad matka, ktorú oni majú ctiť a milovať, je často terčom násilia zo strany otca. Dieťa vidí, že matka nie je schopná sa brániť otcovi a nie je schopná sa postarať o seba ani o deti. Alebo keď muž odíde na služobnú cestu a zostane doma dajme tomu sedemročný syn, tak ten zodpovedá za matku. Vedie modlitbu, hovorí, čo sa má kúpiť, čo uvariť, či jej dovolí ísť von, alebo nedovolí. Z toho všetkého potom tiež vyplýva vzťah k ženám.

Autor: David Hora

- Reklama -