Zdvorilo by som poprosil všetkých manažérov, všetkých konateľov spoločností… Kaliňák to skúsil tentoraz takto

    0
    Robert Kaliňák. (Autor: tasr)

    Na aktivovanie elektronickej schránky ostáva štatutárom sedem týždňov. „Zdvorilo by som poprosil všetkých manažérov, všetkých konateľov spoločností, že vo svojom obchodovaní, vo svojom biznise zvyknú všetky veci plánovať a my by sme ich poprosili, aby si teraz čo najskôr naplánovali návštevu niektorého z klientskych centier a skúsili si ten občiansky zariadiť,“ uviedol minister.

    Kaliňák podnikateľom pripomenul, že elektronická komunikácia so štátom bude pre nich v budúcnosti dôležitá. „Keď si to nechajú na poslednú chvíľu, stretnú sa s turistami, ktorí si budú vybavovať pasy, a ten pretlak tam bude mimoriadny. Čakacie lehoty budú veľké aj napriek tomu, že urobíme všetko pre to, aby sme rozšírili stránkové hodiny, aby sme rozšírili počet vybavovacích miest,“ upozornil.

    Minister v tejto súvislosti uviedol, že na takýto jednorazový nápor sa úrady nemôžu dopredu úplne pripraviť. „Flexibilita štátnej správy nie je taká, aby ste mohli prijať ľudí a brigádnikov, a potom ich zase vyhodiť,“ pripomenul. Ministerstvo ale prijalo opatrenia a vybavovacie miesta posilnilo v rámci možností personálne i finančne. „Flexibilitu zvýšime možno až dvojnásobne, ale stále je to limitované tým priestorom, ktorý máme, aj keď sa v porovnaní s minulosťou dramaticky zväčšil,“ ozrejmil.

    Štatutári musia mať od 1. júla povinne aktivovanú elektronickú schránku na komunikáciu so štátom. Štátne inštitúcie budú totiž od tohto dátumu komunikovať s nimi takýmto spôsobom, na čo je potrebné mať aktivovaný občiansky preukaz s čipom. Elektronická schránka bude slúžiť na doručovanie úradných dokumentov a správ z jednotlivých úradov. Pôvodný termín aktivácie elektronickej schránky bol stanovený do konca júla 2016. Tento termín bol predĺžený do konca roka 2016 a neskôr do polovice roka 2017. V budúcnosti by sa už nemal predlžovať.

    Aktiváciu občianskeho preukazu si možno vybaviť na ktoromkoľvek oddelení dokladov. V pondelok, utorok a vo štvrtok sú otvorené od 08.00 h do 15.00 h, v stredu do 17.00 h, v piatok do 14.00 h. Pri prevzatí dokladu si treba nechať bezplatne vydať aj certifikáty potrebné k vytvoreniu zaručeného elektronického podpisu, ktorý možno využiť najmä pri množstve e-služieb poskytovaných štátom. Každý, kto požiada o elektronický podpis, dostane bezplatne čítačku.

    - Reklama -