Z černošky beloška. Reklama na sprchový gél vyvolala pobúrenie

    0
    Reklama na Dove (Autor: ReproFoto: Twitter)
    Reklama na nové sprchové mydlo Dove, ktorú po masívnej kritike internetovej verejnosti stiahli, zobrazuje černošku, ako si vyzlieka tmavohnedý sveter a stane sa z nej beloška. Išlo o necelé tri sekundy, ktoré spustili lavínu odmietavých komentárov. 
     
    Tri sekundy, v ktorých sa z černošky stane beloška a z tej ďalším vyzlečením bledého svetra ďalšia žena iného etnického pôvodu. V reklame tým chcel Dove údajne naznačiť, že propagované telové mydlo jeho výroby je určené pre všetky ženy bez ohľadu na farbu ich pleti. Tento odkaz sa však akosi minul účinkom, zapôsobil presne opačne. 
     
    Kritiku odštartovala umelecká maskérka Naomi Leannová Blaková, keď na svojom profile uverejnila zábery z reklamy. Dočkala sa aj odpovede od spoločnosti Dove. 
     
    „Obsah ukazuje benefity nášho Dove Body Wash pre všetky typy pokožky. Poskytuje 100 % jemné čistenie, je bez sulfátov a je to číslo jeden v odporúčaniach dermatológov. Sme odhodlaní reprezentovať krásu každého veku, etnika, tvarov a veľkostí a načúvať všetkým potrebám žien, aby sme vyrábali skvelé produkty,“ odpovedali Blakovej správcovia facebookového profilu spoločnosti Dove. 
     
    „Ako súčasť kampane Dove Body Wash bolo na Facebooku v USA uverejnené trojsekundové video. To nereprezentuje rôznorodosť skutočnej krásy, v ktorú Dove verí, a nemalo sa to stať. Hlboko a úprimne sa ospravedlňujeme za urážku, ktorú to mohlo spôsobiť, a nechceme ospravedlňovať aktivity alebo zobrazenia, ktoré urážajú akýchkoľvek divákov,“ píše sa v oficiálnom stanovisku. 
     
    Z oficiálnej facebookovej stránky spoločnosti Dove video už síce stiahli, ale podľa pravidla „raz na internete, navždy na internete“ sa dá záznam stále nájsť na sieti, napríklad na portáli YouTube. 
     
    - Reklama -