Provokujú alebo chcú iba pomôcť svojim? To, že na výrobkoch je spomenutá krajina pôvodu, respektíve konkrétny výrobca, je samozrejmosťou. Aby však výrobok obsahoval označenie príslušného náboženstva, to rozhodne štandardné nie je.
V juhoázijskej krajine Malajzia sa pritom Made by Moslims (v preklade: Vyrobené moslimami) logo stane realitou. V samotnej Malajzii sa zhruba dve tretiny z celkovo 31-miliónovej populácie hlásia k príslušníkom islamského náboženstva.
Vyslovene finančný aspekt
Cieľom označenia na produktoch vraj nemá byť žiadna provokácia, lež podpora moslimských predajcov.
Nové logo je spoločným projektom organizácií Risda a Ikiam, ktoré zhodne v trhu s halal produktmi vidia ohromnú ekonomickú príležitosť.
Miliardový trh
Faktom totiž je, že trh s halal výrobkami má stúpajúcu tendenciu. Navyše pri počte 1,6 miliardy potenciálnych celosvetových užívateľov nemôže byť v otázkach podnikateľského potenciálu najmenších pochybností.
Samozrejme, halal potraviny, respektíve výrobky vo všeobecnosti majú svoje špecifické označenie, ale logo, či bol tovar vyrobený moslimami, chýbalo.
„Potrebou ďalšieho halal loga bolo rozlíšenie, ktoré výrobky pochádzajú od moslimov a ktoré, naopak od nemoslimov,“ citoval portál Astroawani.com Zahidiho Zainula Abidina, predsedu predstavenstva spoločnosti Risda.
Prvé výrobky s potlačou nového loga by mali uzrieť svetlo sveta začiatkom budúceho roka.