Veľký prelom. V obývateľnej zóne sa nachádza planéta s vodou

12. 9. 2019 9:28

Vedci z University College London (UCL) v stredu oznámili, že zistili prítomnosť vodnej pary na jedinej exoplanéte o ktorej sa vie, že sú na nej teploty a voda, vhodné pre život.

Veľký prelom. V obývateľnej zóne sa nachádza planéta s vodou
Foto: Archív
Popis: Zem

Astronómovia spresnili, že vodnú paru našli na exoplanéte K2-18b, ktorá je od Zeme vzdialená približne 110 svetelných rokov a jej hmotnosť Zeme prevyšuje. Podľa vedcov ide o "prvý úspešný objav atmosféry na exoplanéte, ktorá obieha svoju hviezdu v jej "obývateľnej zóne" vo vzdialenosti, v ktorej môže byť voda v kvapalnom skupenstve".

Dodali, že K2-18b nie je druhá Zem, keďže je omnoho ťažšia a jej atmosféra má odlišné zloženie. "Avšak teraz sme bližšie k odpovedi na základnú otázku, či je Zem jedinečná," dodali.

Exoplanétu objavili ešte v roku 2015. Radí sa medzi takzvané "super-Zeme", teda planéty, ktorých hmotnosť sa pohybuje medzi hmotnosťou Zeme a Neptúna.

Ste politik? Zverejnite bez redakčných úprav všetko, čo chcete. Zaregistrujte sa TU.
Ste čitateľ a chcete komunikovať s politikmi? Zaregistrujte sa TU.

autor: TASR
Tento článek je již staršího data a diskuse k němu byla uzavřena. Děkujeme za pochopení.