Totálny krach. Tak dopadla kampaň, ktorá mala Čechov naučiť súcitu s utečencami

    0
    Vlajka OSN (Autor: SITA)

    Zhruba minútový spot spolu s ďalšími dvoma spotmi určenými pre rádiá je súčasťou kampane „Sami sme boli utečenci“ Úradu Vysokého komisára Organizácie Spojených národov pre utečencov (UNHCR). Spoty pripomínajú príbehy troch útekov z ČSSR v období komunizmu. České médiá o nich však prejavili len malý záujem.

    „Spoliehali sme sa hlavne na Českú televíziu a Facebook. Televízia nás však prekvapivo odmietla a na Facebooku bola väčšina reakcií negatívnych,“ povedala Monika Pham, ktorá mala do konca marca kampaň českej pobočky UNHCR na starosti.

    Celý text si môžete prečítať TU

    Prvá reakcia na chystanú kampaň, ktorá sa mala vysielať v rámci charitatívnych či osvetových programov zadarmo či za symbolické poplatky, pritom bola podľa právničky českej pobočky Kristíny Andrlovej vcelku pozitívna. „Ústretová bola práve napríklad Česká televízia, potom sa však všetko otočilo o stoosemdesiat stupňov. Je cítiť, že ľudia už toho majú dosť a médiám sa ohľadom migrácie do horúcich, kontroverzných tém nechce,“ uviedla.

    Česká televízia kampaň podľa oficiálneho vyjadrenia odmietla, pretože ju UNHCR dodalo neskoro. UNHCR sa však proti tomu ohradzuje. „Podali sme žiadosť o bezplatné vysielanie spotu 30. novembra 2015. S ČT sme však komunikovali už v priebehu októbra a novembra 2015. Česká televízia nášmu úradu oznámila, že náležitosti žiadosti sú dostatočné,“ hovorí Pham.

    Vyjadrenie Českej televízie, že dôvodom zamietnutia vysielania spotu bol len nedostatok času, nebolo preto podľa nej pravdivé. Televízia ho vraj odmietla preto, že sa jej klip porovnávajúci súčasnú imigračnú vlnu s tou československou zo sedemdesiatych a osemdesiatych rokov nehodil.

    autor: vam

    - Reklama -