To je do očí bijúce! Český ekonóm sleduje neuveriteľné dianie na Slovensku okolo prezidentskej kandidátky Čaputovej

8.3.2019 11:25

Ekonóma Vladimíra Pikoru zaráža zistenie, že takmer 53 percent Slovákov chce voliť za prezidenta v priamej voľbe niekoho, koho pozná sotva mesiac. „Čaká nás voľba prezidenta alebo kráľovnej krásy?“ podotýka ironicky v komentári pre server reflex.cz s tým, že asi žije v iných časoch, keď sa domnieval, že na to, aby sa stal človek priamo voleným prezidentom, je nevyhnutné, aby ho voliči dlhodobo poznali.

To je do očí bijúce! Český ekonóm sleduje neuveriteľné dianie na Slovensku okolo prezidentskej kandidátky Čaputovej
Foto: Hans Štembera
Popis: Hlavný ekonóm spoločnosti Next Finance Vladimír Pikora

Na tomto základe Pikora usudzuje, že svet hlboko pohŕda politikou, keď sa prezidentom môže stať len ten, koho naopak nepoznáme. A len tak si teda môžeme myslieť, že je to slušný človek. „Vlastne to automaticky vychádza z predpokladu, že v politike slušní ľudia nie sú, a preto do nej musí prísť niekto zvonku,“ uviedol so slovami, že mesiac pred voľbami hovoriť veci tak, aby ste nikoho nenaštvali, nie je zase také ťažké, ako keby ste to mali robiť celý život.

Niektorí Slováci tvrdia, že nie je nutné, aby bol kandidát dlhodobo známy. Ako príklad vraj uvádzajú Kisku, ktorý podľa nich ako prezident obstál na jednotku. „Ja si však nemyslím, že Kiska bol neznámy a nepopísaný list. Naopak si myslím, že ho veľa ľudí poznalo pre to, akým spôsobom zbohatol,“ napísal Pikora.

V kontexte s tým tvrdí, že Slováci sú skrátka sklamaní z politiky prepojenej s biznisom, korupciou a mafiou. „Vražda Jána Kuciaka volá po prudkej zmene politiky. Situácia je kritická,“ dodal s tým, že to všetko sa, samozrejme, prejavuje v politickej kampani.

Neuveriteľný Pikorovi pripadá pohľad na posledné predvolebné prieskumy. Pripomenul, že jasne vedie podpredsedníčka mimoparlamentnej strany Progresívne Slovensko Zuzana Čaputová, ale zaujalo ho, že v rôznych prieskumoch rôznych spoločností sa jej preferencie veľmi dramaticky líšia. „Prieskum spoločnosti Median zverejnený verejnoprávnym Rozhlasom a televíziou Slovenska tvrdí, že má podporu 23,5 percenta respondentov. V prieskume Focusu získala 26,3 percenta. A podľa zistení agentúry AKO má 52,9 percenta rozhodnutých voličov,“ spresnil a poznamenal, že odlišné výsledky sú do očí bijúce.

Zuzana Čaputová

Zuzana Čaputová  Zdroj: TASR

Ozývajú sa vraj názory, že je to prudkým nárastom popularity v posledných dňoch. „Takže dokonalý produkt marketingovej agentúry? Taký dobrý produkt, že prebije aj všetky ,nevýhody‘,“ pokračoval. „Pre PR agentúru je určite príjemné, keď za prezidenta nekandiduje muž, ale žena. Ženy ju podporujú, pretože je žena. Muži ju podporujú, lebo je pohľadná,“ dodal ekonóm.

Niektorí ľudia sú dokonca presvedčení, že prezident by mal v prvom rade svoju krajinu reprezentovať, a preto musí nejako vyzerať. S tým však Pikora nemôže súhlasiť. „Prezident volený priamou voľbou má z jednotlivcov najsilnejší politický mandát v krajine a rozhodne to nie je len figúrka na prehliadkové mólo. Voľba prezidenta nie je voľbou kráľovnej krásy. To by sme sa potom ešte mohli dočkať aj promenády v plavkách,“ krúti ekonóm neveriacky hlavou.

Na príklade Slovenska tak odhaduje, že budúce prezidentské voľby budú neuveriteľná šou marketingových agentúr, ale mizerná šou racionality a rozumu. „Už teraz sa hľadá zatiaľ neznámy produkt, ktorý bude možno pre jeho neznámosť dobre predať,“ uzavrel.

Pôvodný text nájdete na webe reflex.cz.

autor: nab

 

Ste politik? Zverejnite bez redakčných úprav všetko, čo chcete. Zaregistrujte sa TU.
Ste čitateľ a chcete komunikovať s politikmi? Zaregistrujte sa TU.

autor: Redakcia
Tento článek je již staršího data a diskuse k němu byla uzavřena. Děkujeme za pochopení.

Ďalšie články z rubriky

VIDEO Kollár: Keď vie štát nakupovať stíhačky, tak sa musí vedieť postarať aj o matky s deťmi

16:03 VIDEO Kollár: Keď vie štát nakupovať stíhačky, tak sa musí vedieť postarať aj o matky s deťmi

Silný štát sa neurčuje podľa toho, koľko kúpi stíhačiek, ale ako je schopný obrániť bezbranných, oso…