Strany v tom pred voľbami nie sú sami. Platia si expertov, ktorí im radia pri kampani

16.1.2016 11:03

Ak ste sa niekedy zamýšľali, kto vymýšľa scenáre volebných kampaní, vedzte, že strany si na to najímajú profesionálne firmy. V nich pôsobia odborníci na politický marketing. Experti musia byť skúsení a najlepšie je, ak už predtým pracovali na významných či silných zákazkách.

Strany v tom pred voľbami nie sú sami. Platia si expertov, ktorí im radia pri kampani
Foto: SITA
Popis: Pohľad na bilbord politickej strany Sieť

Politické strany nenechávajú pred voľbami nič na náhodu a radia sa radšej s expertmi. Napríklad pre Slobodu a Solidaritu robí firma, ktorá stojí aj za úspešnou kampaňou Andreja Babiša a vládny Smer stavil na firmu, ktorú už má overenú. S firmou jej konateľa spolupracoval aj pred poslednými parlamentnými voľbami či pri prezidentských voľbách. Spolupráci s odborníkmi sa pozrel bližšie na zúbok denník Sme.

Niektorí to majú vo vlastnej réžii

Most-Híd priznal, že slogany pre nich robí firma Komplot Adverising, ktorá zabezpečuje aj organizačnú stránku kampane. Odborníci z nej Adam Znášik a Peter Hajdin napríklad viedli pred voľbami marketingovú kampaň  pre prezidenta Andreja Kisku. „Hlavne nové strany si najímajú konzultantov priamo na tvorbu stratégie a jej realizáciu,“ povedal pre denník Znášik.

Sulíkovci platia za kampaň eseročke Campaigns. Konzultanti z nej Michal Novota a Ján Odzgan majú za sebou prácu pre stranu ANO 2011. S  ňou sa dostal do parlamentu podnikateľ Andrej Babiš. Pre Sieť pracuje agentúra Vrtieť psom, ktorá si mohla pripísať aj úspech súčasného primátora Bratislava Iva Nesrovnala. „Sieť vedie kampaň vo vlastnej réžii,“ doplnila hovorkyňa Karolína Ducká.

Vládny Smer je v tomto, zdá sa, trochu konzervatívny a spolupracuje so spoločnosťou Uptown production. Tej poslal skutočne utešenú sumu 1,5 milióna eur ako platbu za organizačno-technické zabezpečenie volebnej kampane. Jej majiteľom a konateľom je Igor Kováč, s ktorého eseročkou Smer spolupracoval aj pri minulých parlamentných či posledných prezidentských voľbách.

NOVA, SNS a OľaNO tvrdia, že si robia kampaň vo vlastnej réžii. Matovič  z Obyčajných ľudí priznal len toľko, že majú firmu na nákup reklamy v médiách.


 

Ste politik? Zverejnite bez redakčných úprav všetko, čo chcete. Zaregistrujte sa TU.
Ste čitateľ a chcete komunikovať s politikmi? Zaregistrujte sa TU.

autor: rat
Tento článek je již staršího data a diskuse k němu byla uzavřena. Děkujeme za pochopení.

Ďalšie články z rubriky

VIDEO Matovič: Fico načierno financoval kampaň Smeru – SD. A Beblavý? Ten hrubo a nemorálne klame...

15:45 VIDEO Matovič: Fico načierno financoval kampaň Smeru – SD. A Beblavý? Ten hrubo a nemorálne klame...

Predseda koaličného Smeru-SD Robert Fico sa priznal, že načierno financoval kampaň svojej politickej…