Smer si údajne vychováva novú generáciu oligarchov. Čítajte, ktorí to sú a ako to robia

26.12.2015 20:42

V slovenskom obchode sa už nepohybujú len známe osobnosti ekonomického života, ale vstupujú do neho aj noví oligarchovia, ktorí síce nemajú až také veľké majetky ako staré známe firmy, ale vyrovnajú sa im v prepojení na politikov.

Smer si údajne vychováva novú generáciu oligarchov. Čítajte, ktorí to sú a ako to robia
Foto: ReproFoto: strana-smer.sk
Popis: Nové predvolebné heslo strany Smer-SD
Zdravotníctvo však nie je jediná oblasť, ktorej sa na Slovensku týkajú kauzy. Tie sa podľa článku týždenníka Trend objavujú všade tam, kde sa investuje a výnimkou nie sú ani ministri. Medzi IT firmami sa údajne pošuškáva, že šéf rezortu dopravy Ján Počiatek má vplyv v spoločnosti Anext, ktorá sa podieľa na viacerých štátnych zákazkách. Minister popiera, že by mal vo firme vplyv, aj keď priznáva, že sa pozná s ľuďmi z jej vedenia. 
 
Najnovšia kauza, ktorá v parlamente rozohnila Igora Matoviča, sa týka kompy cez Dunaj. Účastníkmi tejto kauzy sa stali zase ministri obrany a životného prostredia Martin Glváč a Peter Žiga. Druhý spomínaný je navyše mimoriadne aktívny aj v obchode s drevom. Jeho spoločnosť Taper bola pred jeho nástupom do politiky len jednou z mnohých, ale teraz ňou ročne prejde takmer pol milióna kubických metrov dreva, čo predstavuje 7 % celoslovenskej ťažby. 
 
Trend pripomína aj raketový rast nitrianskeho podnikateľa Miroslava Bödöra. Jeho strážna služba Bonul má na starosti bezpečnosť viacerých štátnych inštitúcií a podnikov. Bonul má so štátom zmluvy s hodnotou niekoľkých desiatok miliónov eur. Ešte pred šiestimi rokmi pritom ročné tržby Bonulu dosahovali 19 miliónov eur. Vlani to bol už dvojnásobok so ziskom 2 milióny eur. 
 
Celý článok si môžete prečítať TU.
 

Ste politik? Zverejnite bez redakčných úprav všetko, čo chcete. Zaregistrujte sa TU.
Ste čitateľ a chcete komunikovať s politikmi? Zaregistrujte sa TU.

autor: top
Tento článek je již staršího data a diskuse k němu byla uzavřena. Děkujeme za pochopení.

Ďalšie články z rubriky

Ja byť Kiskom, behám od radosti na Gerlach, hovorí známy politický marketér

0:00 Ja byť Kiskom, behám od radosti na Gerlach, hovorí známy politický marketér

ROZHOVOR Politici kedysi uverili, že premení aj vodu na colu. Na kampani pre HZDS zarobil milióny, s…