Slovenskú Route 66 chcú predĺžiť od Jadranu po Baltské more

    0
    Na snímke automobily prechádzajú po zrekonštruovanej ceste I/66 v obci Ždiar 29. októbra 2019. (Autor: TASR)

    Oficiálne otvorenie cesty I. triedy I/66 zo Šiah do Telgártu, ako SK Route 66, bolo v roku 2011.

    „Našou snahou bolo, aby popularizácia cesty s týmto názvom pomohla priniesť určitý ekonomický prospech pre regióny, ktorými prechádza,“ uviedol pre TASR prezident Slovenskej asociácie Route 66 Juraj Smrečan.

    „Pôvodnú 170-kilometrovú trasu predĺžilo na našu žiadosť ministerstvo dopravy a výstavby v roku 2015 o úsek dovtedajšej cesty I/67 od Telgártu až po hraničný priechod Tatranská Javorina.

    Takto predĺžená I/66 s dĺžkou 270 kilometrov spojila hranice našej krajiny s Maďarskom a Poľskom. Teraz plánujeme potiahnuť trasu až k brehom Baltského a Jadranského mora,“ priblížil.

    Návrh vytvoriť významný európsky turistický koridor EÚ Route 66, sa podľa Smrečana stretol s výrazným záujmom a podporou zahraničných partnerov.

    Európska verzia Route 66 má viesť z Puly v Chorvátsku popri maďarskom Balatone, Vyšehrade a Ostrihome, cez slovenské Šahy, Zvolen, Banskú Bystricu, Lopej, Brezno, Heľpu, Poprad, Kežmarok a Vysoké Tatry.

    Od hraničného priechodu v Tatranskej Javorine bude pokračovať východnou časťou Poľska cez Rzeszow k baltickému pobrežiu.

    Myšlienka spropagovať Slovenskú Route 66, ako mladšiu sestru legendárnej Route 66 v USA, vznikla v čase hospodárskej krízy v roku 2009. Skupina aktivistov vtedy založila Slovenskú asociáciu Route 66.

     

    - Reklama -