Slovenské potraviny na prestížnom veľtrhu v Nemecku. Máme čo ukázať, uviedla Matečná

    0
    Gabriela Matečná (Autor: TASR)

    “Skúsenosti z medzinárodných výstav jasne ukazujú, že slovenské potraviny dosahujú svetovú kvalitu a sú schopné konkurovať špičkovým zahraničným produktom. Na veľtrhu Anuga, ktorý upriamuje pozornosť na inovácie a potraviny udávajúce trendy, slovenskí producenti nepochybne majú čo ukázať. Svedčí o tom aj skvelý úspech slovenského výrobcu funkčných produktov, ktorému sa podarilo presadiť v obrovskej zahraničnej konkurencii,” uviedla podpredsedníčka vlády a ministerka pôdohospodárstva a rozvoja vidieka SR Gabriela Matečná (SNS).

    Na jubilejnom 100. ročníku sa zišlo rekordných 7500 vystavovateľov z celého sveta. Figuruje medzi nimi aj 18 slovenských výrobcov.

    Ústrednou témou jubilejného ročníka veľtrhu Anuga sú vegánske produkty – rastlinné alternatívy pre mäso a ryby. Pozornosť sa zameriava aj na funkčné potraviny, a to hlavne na produkty obohatené o proteíny a tiež potraviny bez lepku a GMO.

    V centre záujmu svetového potravinárstva sú takisto kóšer a halal produkty, po ktorých sa zvyšuje dopyt. Trendy udávajú aj výrobcovia organických potravín a takzvaných ready-to-eat produktov, ktoré čelia čoraz prísnejším nárokom na zdravé zloženie.

    Medzi potravinami sa čoraz viac objavujú superfood produkty, z ktorých najvýraznejšie rastú na popularite tekvicové semienka, slnečnicové semienka, quinoa a ľanové semienka.

    “Slovensko exportuje do Nemecka výrazne menej agropotravinárskych výrobkov v porovnaní s objemom, ktorý sa k nám dováža z nemeckého trhu. Podľa štatistických údajov sme za minulý rok dosiahli s Nemeckom pasívne saldo agrárneho obchodu v hodnote 402 miliónov eur. Nemecký trh je napriek tomu pre našu krajinu zaujímavý. Je tu priestor na uplatnenie surovín, polotovarov, a najmä výrobkov s vyššou pridanou hodnotou, ako sú syry, čokoláda, cukrovinky, sladový výťažok, pekárenské výrobky či nápoje. Veľtrhy, ako je nemecká Anuga, však otvárajú slovenským výrobcom dvere aj na iné zahraničné trhy,” podotkol Milan Lapšanský, generálny riaditeľ sekcie potravinárstva a obchodu MPRV SR.

    Agrorezort pri tejto príležitosti zorganizoval podnikateľskú misiu, do ktorej sa zapojilo 24 slovenských výrobcov.

    Návšteva veľtrhu je pre nich jedinečnou príležitosťou zoznámiť sa s veľtrhom svetovej úrovne, nazbierať inšpiráciu a aj obchodné kontakty.

    Anuga je jedným z najväčších obchodno–kontraktačných veľtrhov zameraných na potravinársky priemysel v rámci Európy. Koná sa v dvojročných intervaloch a strieda sa s potravinárskym veľtrhom SIAL v Paríži.

    Posledný ročník prilákal rekordných 165.000 návštevníkov zo 198 krajín. Člení sa na 10 podvýstav podľa komodít, a to mäso a mäsové produkty, mlieko a mliečne výrobky, čerstvé a mrazené produkty, nápoje, ovocie a zelenina a cestoviny.

    Veľtrh sa koná v Kolíne nad Rýnom od 5. do 9. októbra 2019.

    - Reklama -