Slovenská správa ciest a diaľničiari ako jedna firma? Obom ide o cesty, ich zlúčenie však predstavuje problém

22. 4. 2019 14:00

Rezort dopravy naďalej analyzuje možnosti zlúčenia týchto spoločností. Keďže z právneho hľadiska ide o zásadne odlišné subjekty.

Slovenská správa ciest a diaľničiari ako jedna firma? Obom ide o cesty, ich zlúčenie však predstavuje problém
Foto: TASR
Popis: Ilustračná snímka

Prípravu procesu zlúčenia Slovenskej správy ciest (SSC) a Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) netreba neprimerane urýchľovať.

Hrozia nenapraviteľné negatívne následky

Predloženie právnej úpravy sa v tejto súvislosti nepredpokladá skôr ako po doriešení právnych aj finančných aspektov. Uviedol to odbor komunikácie Ministerstva dopravy a výstavby (MDV) SR.

Pred predložením právnej úpravy súvisiacej so zlúčením SSC a NDS sa podľa rezortu dopravy musia doriešiť všetky právne aspekty a treba zabezpečiť finančné krytie tejto operácie.

"Pričom neprimerané urýchľovanie prípravného procesu zlúčenia by mohlo viesť k nenapraviteľným negatívnym následkom," skonštatovalo MDV.

Problé predstavujú aj majetky

Rezort dopravy naďalej analyzuje možnosti zlúčenia týchto spoločností. Keďže z právneho hľadiska ide o zásadne odlišné subjekty, jednoduché zlúčenie podľa Obchodného zákonníka nebude možné.

"Cieľom ministerstva je zvoliť ten spôsob zlúčenia oboch spoločností, ktorý minimalizuje náklady spojené s procesom zlučovania a zároveň umožní zachovať právnu istotu existujúcich právnych vzťahov, ktorých nositeľom je SSC, čo je pri takomto objeme majetku a jeho rôznorodej variabilite mimoriadne zložitá úloha," priblížilo ministerstvo.

Akciová spoločnosť versus rozpočtová organizácia

Okrem novelizácie právnej úpravy je v tomto prípade podľa rezortu dopravy potrebné počítať aj s kompletnou pasportizáciou právnych a majetkových vzťahov vrátane potreby precenenia majetku.

"Výsledkom zlučovania by mala byť jedna spoločnosť, ktorá bude zastrešovať cesty prvej triedy, rýchlostné cesty a diaľnice, čo prinesie zefektívnenie prípravy, prevádzky a údržby spravovaných cestných úsekov," opísalo ministerstvo.

Obidve firmy spadajú pod rezort dopravy, NDS má na starosti diaľnice a rýchlostné cesty a SSC cesty prvej triedy.

Kým NDS je akciovou spoločnosťou, ktorej 100 % akcionárom je ministerstvo dopravy, SSC je rozpočtová organizácia zriadená rezortom dopravy.

Ste politik? Zverejnite bez redakčných úprav všetko, čo chcete. Zaregistrujte sa TU.
Ste čitateľ a chcete komunikovať s politikmi? Zaregistrujte sa TU.

autor: TASR
Tento článek je již staršího data a diskuse k němu byla uzavřena. Děkujeme za pochopení.

Ďalšie články z rubriky

Generálny štrajk zlomil krk komunistickej moci. Len sme nemuseli limitovať volebné obdobie, Slovensko by bolo dnes inde, hodnotí publicista

9:34 Generálny štrajk zlomil krk komunistickej moci. Len sme nemuseli limitovať volebné obdobie, Slovensko by bolo dnes inde, hodnotí publicista

Od prvých demonštrácií, kde sa ľudia ešte ustráchane obzerali, či na nich nezaútočia Ľudové milície,…