Rusi zmenili návyky pri pití vodky

    0
    Ilustračná snímka. (Autor: TASR)

    Ruskí spotrebitelia zmenili svoje návyky, pokiaľ ide o konzumáciu vodky, a najnovšie dávajú prednosť jej malým baleniam.

    Ako v stredu informovala agentúra Interfax, zo zistení expertov na trh a marketing vyplýva, že spotrebitelia stále viac kupujú vodku v malých baleniach – fľaštičkách s objemom 0,1 litra alebo 0,25 litra.

    “Kultúra pitia vodky sa mení,” uviedol podľa Interfaxu prezident Zväzu výrobcov alkoholu Igor Kosarev. Podľa neho sú “ľudia viac zaneprázdnení, nemajú čas zísť sa v trojici a vypiť spolu – ako bolo zvykom – pollitrovú fľašu vodky”, takže “fľaštička s objemom 0,1 alebo 0,25 litra je pre nich vhodnejšia, keď sa po ceste z práce zastavia v obchode, rýchlo sa zbavia stresu (vypitím vodky) a idú domov”.

    “V (ekonomickej) kríze ľudia často pijú sami, preto si kupujú fľaše s menším objemom,” uviedol Vadim Drobiz, riaditeľ Centra na výskum trhov na federálnej a regionálnej úrovni (CIFRRA).

    Upozornil, že tento trend netreba spájať len so snahou spotrebiteľa ušetriť, lebo fľaša s objemom 0,5 litra stojí zvyčajne menej ako dve s objemom 0,25 litra.

    Oľga Daškevičová z marketingovej agentúry Nielsen Russia informovala, že fľaše s objemom menej ako pol litra zostávajú jediným rastúcim segmentom v kategórii vodka a predstavujú 23 percent celkového objemu predaja vodky na ruskom trhu.

    Predaj vodky v malých baleniach narastá posledné dva roky, dodala. Podľa nej vodka v takýchto obaloch je pre kupujúcich cenovo dostupnejšia.

    Nemenovaný zástupca spoločnosti Tatspirtprom – výrobcu a predajcu alkoholických nápojov v Rusku – potvrdil, že najobľúbenejším balením vodky podľa prieskumu jeho spoločnosti je fľaša s objemom 250 mililitrov.

    Dodal, že popularita malých balení pre alkoholické nápoje rastie aj v segmente brandy. Tieto zmeny v správaní spotrebiteľov spája so znížením kúpnej sily občanov, ktorí sú nútení prejsť na lacnejší alkohol alebo na menší objem.

    - Reklama -