Rusi zmenili návyky pri pití vodky

19.6.2019 17:30

Ruskí spotrebitelia zmenili svoje návyky, pokiaľ ide o konzumáciu vodky, a najnovšie dávajú prednosť jej malým baleniam.

Rusi zmenili návyky pri pití vodky
Foto: TASR
Popis: Ilustračná snímka.

Ruskí spotrebitelia zmenili svoje návyky, pokiaľ ide o konzumáciu vodky, a najnovšie dávajú prednosť jej malým baleniam.

Ako v stredu informovala agentúra Interfax, zo zistení expertov na trh a marketing vyplýva, že spotrebitelia stále viac kupujú vodku v malých baleniach - fľaštičkách s objemom 0,1 litra alebo 0,25 litra.

"Kultúra pitia vodky sa mení," uviedol podľa Interfaxu prezident Zväzu výrobcov alkoholu Igor Kosarev. Podľa neho sú "ľudia viac zaneprázdnení, nemajú čas zísť sa v trojici a vypiť spolu - ako bolo zvykom - pollitrovú fľašu vodky", takže "fľaštička s objemom 0,1 alebo 0,25 litra je pre nich vhodnejšia, keď sa po ceste z práce zastavia v obchode, rýchlo sa zbavia stresu (vypitím vodky) a idú domov".

"V (ekonomickej) kríze ľudia často pijú sami, preto si kupujú fľaše s menším objemom," uviedol Vadim Drobiz, riaditeľ Centra na výskum trhov na federálnej a regionálnej úrovni (CIFRRA).

Upozornil, že tento trend netreba spájať len so snahou spotrebiteľa ušetriť, lebo fľaša s objemom 0,5 litra stojí zvyčajne menej ako dve s objemom 0,25 litra.

Oľga Daškevičová z marketingovej agentúry Nielsen Russia informovala, že fľaše s objemom menej ako pol litra zostávajú jediným rastúcim segmentom v kategórii vodka a predstavujú 23 percent celkového objemu predaja vodky na ruskom trhu.

Predaj vodky v malých baleniach narastá posledné dva roky, dodala. Podľa nej vodka v takýchto obaloch je pre kupujúcich cenovo dostupnejšia.

Nemenovaný zástupca spoločnosti Tatspirtprom - výrobcu a predajcu alkoholických nápojov v Rusku - potvrdil, že najobľúbenejším balením vodky podľa prieskumu jeho spoločnosti je fľaša s objemom 250 mililitrov.

Dodal, že popularita malých balení pre alkoholické nápoje rastie aj v segmente brandy. Tieto zmeny v správaní spotrebiteľov spája so znížením kúpnej sily občanov, ktorí sú nútení prejsť na lacnejší alkohol alebo na menší objem.

Ste politik? Zverejnite bez redakčných úprav všetko, čo chcete. Zaregistrujte sa TU.
Ste čitateľ a chcete komunikovať s politikmi? Zaregistrujte sa TU.

autor: TASR
Tento článek je již staršího data a diskuse k němu byla uzavřena. Děkujeme za pochopení.

Ďalšie články z rubriky

Taxikárčenie! Nemecký Chanov. Petr Pelikán o neziskovkách a migrácii

16:05 Taxikárčenie! Nemecký Chanov. Petr Pelikán o neziskovkách a migrácii

ROZHOVOR Vo všeobecnej rovine nadobúdam dojem, že v súčasnosti a za súčasného stavu právneho štátu s…