Na stretnutí podľa neho dopravcom detailne vysvetlili situáciu a možnosti efektívnejšieho výberu mýta. Výsledkom stretnutia bola aj dohoda na spolupráci pri plnení konkrétnych úloh.
UNAS má doručiť podklad o bezpečnosti ciest a NDS má vykonať analýzu optimalizácie ciest spoplatnených nulovou sadzbou mýta. Radikálny krok, akým je štrajk, nie je preto konštruktívnym riešením potrieb dopravcov, uvádza sa v stanovisku.
“Nerozumiem tomu, prečo sa dopravcovia rozhodujú pre takýto krajný prostriedok presadzovania svojich požiadaviek. Pravidelne sa s nimi stretávame a rokujeme. Zástupcov autodopravcov jednoznačne ubezpečujem, že sme ich partnerom tam, kde máme kompetencie niečo zmeniť. Čo sa týka nového mýtneho systému, chcem, aby nová vláda, ktorá bude rozhodovať o tejto téme, našla všetko potrebné pre prijatie kompetentného rozhodnutia. Od NDS požadujem prípravu transparentnej verejnej súťaže na nový mýtny systém. Už v marci 2019 začala svoju činnosť komisia pre prípravu a prehodnotenie podmienok fungovania systému spoplatnenia. Intenzívne pracujeme na príprave súťažných podkladov a na základe odporúčania Úradu pre verejné obstarávanie sme odštartovali predbežné trhové konzultácie,” zdôraznil Érsek.
NDS podľa ministerstva zároveň dlhodobo rokuje o zlepšení podmienok kontraktu s terajším dodávateľom mýta. Cieľom je zabezpečiť kontinuálny výber mýta spĺňajúci normy SR a EÚ s primeranými prevádzkovými nákladmi.