Prezidentskí kandidáti na Facebooku. Komu sa darí najviac?

    0
    Štefan Harabin a Robert Mistrík (Autor: TASR)

    Medzi najúspešnejších kandidátov patria Eduard Chmelár, ktorý získal vyše 21-tisíc interakcií, nasledujú Robert Mistrík s 21-tisíc interakciami, Milan Krajniak s 20-tisíc a Štefan Harabin s takmer 14,5-tisíc interakciami. Medzi interakcie sa uvádza počet lajkov, komentárov a zdieľaní príspevkov počas augusta. Najnižší počet interakcií získal Juraj Zábojník, a to 723.

    Ako sa ďalej uvádza, podľa portálu Zoomsphere, ktorý robí analýzy a prieskumy, aktivita sledujúcich na profiloch bola nižšia ako v júli, čo sa aj predpokladalo. Konkrétne klesla o 16 percent, pričom do prieskumu sa radia nielen tie príspevky, ktoré získali interakcie organicky, ale aj pomocou platenej reklamy na sociálnej sieti.

    V prípade počtu fanúšikov sa na vrchole drží Milan Krajniak (vyše 30-tisíc), nasleduje Eduard Chmelár (29-tisíc), Béla Bugár (23 500), Štefan Harabin (21-tisíc) a Zuzana Čaputová (15-tisíc). Podľa informácií najviac nových fanúšikov získali Zuzana Čaputová, takmer tritisíc, Robert Mistrík (2500) a Milan Krajniak (1700).

    Čo sa týka diskusií, najväčšiu vyvolal Robert Mistrík, pričom jeho príspevky v auguste komentovalo 1751 ľudí. Rovnako veľké diskusie vyvolal aj Milan Krajniak. Treba však dodať, že čísla, ktoré vznikli, nevypovedajú o popularite daných kandidátov. Úspešnosť na sociálnej sieti nespočíva iba na sile danej stránky kandidáta, ale aj stránok, ktoré mu v úspešnosti pomáhajú.

    Svoju facebookovú stránku mal aj Marian Kotleba, ktorú však na jar zablokovali pre porušovanie pravidiel, v tomto momente nemá oficiálnu fanpage.

    Najpopulárnejšie príspevky v auguste mali Milan Krajniak o doktorovi z Detvy, Eduard Chmelár o Andrejovi Kiskovi a Robert Mistrík o Matejovi Tóthovi. Najzdieľanejšie príspevky mesiaca boli tri od Eduarda Chmelára a dva od Štefana Harabina.

    Na svojom facebookovom profile sa za prvenstvo najobľúbenejšieho príspevku poďakoval Milan Krajniak, ktorý píše, že to dosiahol iba vďaka svojim fanúšikom. Ďakujem vám za pomoc, vážim si každý prejav vašej podpory. Nech sa vám darí a nech sa darí aj Slovensku,” píše na svojej stránke.

    Rovnako sa k prieskumu vyjadril aj Eduard Chmelár. Aj v auguste som mal spomedzi všetkých prezidentských kandidátov najúspešnejšiu kampaň na Facebooku. Zdôrazňujem, že v porovnaní s ostatnými s minimom peňazí a s maximálnou efektivitou (moje najčítanejšie príspevky neboli vôbec sponzorované),” píše na sociálnej sieti. Rovnako ďakuje svojim fanúšikom, pričom dodáva, že o priazeň voličov sa dá zabojovať aj bez marketingových kampaní.

    Prezidentských kandidátov ešte nepredstavil Smer, SNS ani OĽaNO. Pri najsilnejšej parlamentnej strane sa hovorí o viacerých možných kandidátoch, napríklad o Miroslavovi Lajčákovi, ktorý však o kandidatúre neuvažuje. Nedávno vyšiel článok, podľa ktorého o prezidentskej kandidatúre uvažuje aj Ján Kubiš, nie je však isté, či za stranu, alebo ako občiansky kandidát.

    - Reklama -