Keďže eurofondy sú už vyčlenené a štátny rozpočet na budúci rok sa ešte len tvorí, musia politickí lídri daného regiónu, chtiac-nechtiac, lobovať medzi politikmi koalície, aby práve im odobrili stavbu rýchlostných cestných komunikácií.
Ako píše vo svojom víkendovom printovom vydaní denník Pravda, aktuálnymi favoritmi sú obchvat v Prešove a na Orave.
Naopak, južná trasa je, zdá sa, vo vážnom ohrození.
„Inštitút finančnej politiky pri rezorte financií spochybnil južnú R2 cez Novohrad ďalej až na Košice, kým rezort dopravy má iný názor. Most-Híd, ktorá má v rukách rezort dopravy, považuje podľa svojho predsedu Bélu Bugára R2 za absolútnu prioritu,“ píše sa v článku spomenutého denníka.
Na druhej strane, súťaž na severný obchvat Prešova môže byť vypísaná už v tomto roku.
„Financovanie stavby závisí od schválenia dlhovej brzdy poslancami NR SR, pretože európske fondy sú prakticky minuté a zdroje štátneho rozpočtu obmedzené,“ cituje Pravda hovorkyňu rezortu dopravy Karolínu Duckú.
Okrem spomenutých obchvatov na Šariši a Orave, respektíve južnej R2, sa o peniaze uchádza aj kysucká diaľnica.