Nesrovnal: Pre oligarchov a lobistov som chyba v systéme. My sme tú chobotnicu poosekávali, a to mnohým prekáža

7.7.2018 12:40

Opätovná kandidatúra na post primátora Bratislavy je pre Iva Nesrovnala zároveň rozhodnutím vytrvať v zamedzení vplyvu podnikateľských a finančných skupín na chod hlavného mesta. "Mnohým to kole oči," priznal v relácii Hlavné mesto spravodajskej televízie Tablet.TV.

Nesrovnal: Pre oligarchov a lobistov som chyba v systéme. My sme tú chobotnicu poosekávali, a to mnohým prekáža
Foto: TASR
Popis: Ivo Nesrovnal

"Pred mojím nástupom si to tu niektoré firmy rozdrobovali. My sme tú chobotnicu poosekávali, a to mnohým prekáža," uviedol. "Pre nich som 'chyba v systéme', lebo nehrám tú hru, som nezávislý, nikomu nepatrím, nikto ma nekontroluje," dodal Nesrovnal s vedomím, že tento postoj môže byť príčinou snáh o škandalizovanie jeho osoby. Ako dodal, nebojí sa toho, je totiž presvedčený, že verejnosť vníma pozitívnu zmenu.

Bratislava nepotrebuje experimenty

Podobne ako pri ohlásení kandidatúry, aj v televíznej relácii zdôraznil, že ak má nastavený trend zveľaďovania Bratislavy pokračovať, musí mať kontinuitu i vytrvalá, systematická a koncepčná práca. "Bratislava nepotrebuje experimenty, ani rojkov a dobrodruhov, ktorí včera prišli na to, čo je komunálna politika," podotkol. Nechce sa však nechať vtiahnuť do nevyberavej predvolebnej kampane založenej na osobných útokoch medzi kandidátmi.

"Toto nie je moja nátura, nebudem špiniť, škandalizovať druhých. A ani sa nebudem zaoberať antikampaňou, ktorú som už na svoju adresu zaregistroval. Ja sa zameriam na výsledky, ktoré chcem dosiahnuť, na to, čo Bratislava skutočne potrebuje," zdôraznil.

Ivo Nesrovnal a Peter Pellegrini Zdroj: TASR

Za hlavnú motiváciu pokračovať vo svojom mandáte označil Nesrovnal túžbu dokončiť zámery, ktorých realizácia presahuje jedno volebné obdobie. "Hoci sa Bratislava v predchádzajúcich rokoch zmenila k lepšiemu vo všetkých kľúčových oblastiach, vrátane dopravy, revitalizácie verejných priestorov, zavádzania smart riešení, ale i obnovy historických pamiatok a to všetko v najlepšej finančnej kondícii v histórii, je pred nami ešte veľa práce," pripustil.

Nesrovnalove plány

Poukázal pritom na plány predĺžiť električkové trate až do Podunajských Biskupíc, Vajnôr či až po Devínsku Novú Ves, zrealizovať v súčinnosti so samosprávnym krajom záchytné parkoviská v okolí hlavného mesta a priamo v ňom zaviesť konečne celomestské pravidlá parkovania. Medzi dlhodobé plány patrí aj oprava všetkých hlavných cestných radiál a ich spojníc, efektívna ochrana celého lesného územia v okolí Bratislavy, no napríklad i vznik stáleho mestského divadelného súboru.

"Toto sú všetko veci, ktoré presahujú jedno volebné obdobie, ktoré treba dokončiť, a ja viem, ako na to. A s touto víziou predstúpim pred Bratislavčanov," povedal primátor deklarujúc zároveň i prístup, ktorému sa naučil v osobnom i profesionálnom živote advokáta – neutekať od začatej práce a dotiahnuť veci až do konca.

Projekt D4 a R7 musí byť v každej etape vysvetlený a zrozumiteľný 

Predtým, ako sa spustia práce na výstavbe R7 a D4 s priamym dopadom na organizáciu dopravy v hlavnom meste, musia byť prijaté a jasne odkomunikované opatrenia, ktoré zabezpečia dočasné riešenie. V relácii Tablet.TV Hlavné mesto to zdôraznil bratislavský primátor Ivo Nesrovnal.

Argumentuje pritom aj informáciami z etapizácie stavby. "Musím sa priznať, že mi 'zatrnulo', lebo keď som sa dozvedel, že prvým krokom v septembri má byť zatvorenie zjazdu na Bajkalskú a zaslepenie Prístavnej ulice, tak som sa pýtal, ako bude vedená doprava. A dostal som odpoveď, že sa ešte musí urobiť štúdia," uviedol primátor.

Deklaruje preto, že v prípade stavby musia byť okrem presného a záväzného harmonogramu výstavby určené reálne obchádzkové trasy. Na výčitku Ministerstva dopravy a výstavby (MDV) SR, že mesto samo mohlo byť iniciatívne pri predkladaní návrhov na obchádzkové trasy, keďže sa zúčastňovalo pravidelných porád, Nesrovnal poukázal na to, že pracovná komisia s účasťou mesta sa doteraz venovala čisto technickým detailom samotného projektu nultého obchvatu. "S etapizáciou výstavby nás však oboznámili len pred približne tromi týždňami. Hneď som začal konať a zvolal som koordinačné stretnutie všetkých dotknutých aktérov – od ministerstva, zhotoviteľa, samosprávneho kraja, mestských častí či polície. A keď som sa pýtal, ako získavajú informácie o výstavbe, vysvitlo, že to bola komunikácia krížom-krážom, bez toho, aby to niekto riadil a koordinoval," upozornil Nesrovnal.

Preto okrem požiadavky na reálne obchádzky a záväzný harmonogram výstavby, posilnenia prímestskej dopravy i vybudovania dočasných záchytných parkovísk, vzišla zo stretnutia i požiadavka na jednotiacu osobu - splnomocnenca, koordinátora, ktorý bude zabezpečovať promptné komunikovanie o krokoch, ktoré sa v prípade projektu vykonávajú a budú vykonávať. "Veľmi jasne sa ukazuje potreba takéhoto človeka napríklad pri informáciách o zmene spôsobu stavby v úseku v katastri Jaroviec. Dotknuté mestské časti sú proti, no tieto informácie sa dozvedeli z médií. A tu má byť človek, ktorý bude proaktívne komunikovať a vysvetľovať, aby nedochádzalo k takýmto nezrovnalostiam," povedal primátor.

S požiadavkou na vytvorenie splnomocnenca pre projekt D4 a R7 sa obrátil aj na ministra dopravy Árpáda Érseka. "Osobne sme sa ešte nestretli, ale je o probléme informovaný," uviedol Nesrovnal.

PaedDr. Árpád Érsek

  • MOST-HÍD
  • minister dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja

Verí, že podobné koordinačné stretnutie, aké zvolalo mesto, bude ministerstvo, resp. zhotoviteľ organizovať pravidelne. "O tom, aké je to dôležité, viem zo skúseností pri dokončovaní Starého mosta. Vtedy sme sa na tej najvyššej úrovni stretávali raz mesačne, na nižšej dokonca v týždenných intervaloch. A aj tento projekt to potrebuje," zdôraznil primátor. "Ide totiž o dôležité a podľa môjho názoru aj naozaj prospešné dielo pre Bratislavu. Úspešné však bude len za predpokladu, že bude v každej svojej etape vysvetlené a zrozumiteľné  pre všetkých," dodal v Tablet.TV.

Ste politik? Zverejnite bez redakčných úprav všetko, čo chcete. Zaregistrujte sa TU.
Ste čitateľ a chcete komunikovať s politikmi? Zaregistrujte sa TU.

autor: TASR
Tento článek je již staršího data a diskuse k němu byla uzavřena. Děkujeme za pochopení.

Ďalšie články z rubriky

Sulík pre PL: Kiska má dve možnosti. Hlina robí opičky. Ak si voliči myslia, že musíme robiť migrantov šťastnými, spravia lepšie, ak budú voliť Progresívne Slovensko

0:01 Sulík pre PL: Kiska má dve možnosti. Hlina robí opičky. Ak si voliči myslia, že musíme robiť migrantov šťastnými, spravia lepšie, ak budú voliť Progresívne Slovensko

ROZHOVOR Jasné, že ak by Kiska založil stranu alebo by spojil Progresívne Slovensko a Spolu, tak by …