Najdrahšiu volebnú kampaň mal Smer-SD, nasleduje Kiskova Za ľudí

    0
    Na snímke podpredseda strany Smer-SD a volebný líder Peter Pellegrini počas prejavu na slávnostnom sneme 7. decembra 2019 v Bratislave. (Autor: TASR)

    Víťaz volieb, hnutie OĽaNO, minulo na kampaň 2.449.227,96 eura, SaS 1.558.594,41 eura a hnutie Sme rodina zaplatilo 1.222.493,77 eura.

    Strany, ktoré sa dostali do parlamentu, míňali podľa svojich záverečných správ najviac prostriedkov na inzerciu alebo reklamu (SaS a Sme rodina) či na volebné plagáty (ĽSNS a Za ľudí). Smer-SD a OĽaNO minuli najviac peňazí na položku “všetky ostatné náklady politickej strany na propagáciu jej činnosti, cieľov a programu”.

    Záverečnú správu o nákladoch na volebnú kampaň museli ministerstvu vnútra doručiť všetky politické subjekty, ktoré kandidovali vo voľbách. Na kampaň mohli strany minúť najviac tri milióny eur vrátane dane z pridanej hodnoty. Do tohto limitu sa rátajú aj náklady, ktoré strana minula na svoju propagáciu v čase začínajúcom 180 dní predo dňom vyhlásenia volieb, čiže od 9. mája 2019 do 4. novembra 2019.

    Správa musí podľa zákona o volebnej kampani obsahovať prehľad nákladov na úhradu predvolebných prieskumov, platenej inzercie či reklamy, na vysielanie politickej reklamy, ale aj náklady na úhradu volebných plagátov, prehľad cestovných výdavkov členov strany pri kampani a cestovných náhrad zamestnancov, ako aj prehľad všetkých ostatných nákladov politickej strany na propagáciu jej činnosti, cieľov a programu.

    Strany v nej mali zahrnúť aj náklady obchodnej spoločnosti súvisiace s volebnou kampaňou, rovnako prehľad nepeňažných darov a iných bezodplatných plnení a ich hodnotu.

    Subjekty, ktoré kandidovali, naďalej nemôžu nakladať s financiami na transparentných účtoch. A to počas 90 dní po vyhlásení výsledkov volieb. Nemôžu s nimi hýbať ani počas prípadného konania vo veci porušenia pravidiel financovania kampane. Ak im však ostali neuhradené faktúry, môžu svoje záväzky z osobitného účtu uhradiť.

    - Reklama -