Módna značka, známa svojimi džínsami, vyhlásila konkurz

    0
    Ilustračná snímka. (Autor: TASR)

    Americká dcéra talianskej značky požiadala o ochranu pred veriteľmi na základe kapitoly 11 konkurzného práva. Podľa agentúry Reuters sa materskej spoločnosti konkurz netýka. Diesel USA uviedol, že od roka 1995 bol jediným distribútorom odevov značky Diesel v USA. Podľa vyhlásenia spoločnosti sa jej však nevyhli dôsledky súčasného poklesu v celom maloobchodnom sektore, ktoré znamenali šesť rokov stratovosti. Jej tržby sa vlani prepadli o 53 % na 104 miliónov USD (92,68 milióna eur). Krádeže a kybernetické podvody pripravili firmu za tri roky o 1,2 milióna USD.

    Predstaviteľ spoločnosti Mark Samson v súdnej žiadosti uvádza, že Diesel USA neplánuje likvidáciu, no chce zatvoriť niektoré z 28 predajní, kde majitelia odmietli znížiť nájomné. Trojročný obchodný plán sa zameriava na ziskovejšie obchody, zlepšenie ponuky a spoluprácu s tzv. influencermi, čiže ľuďmi, ktorí pomocou sociálnych sietí ovplyvňujú verejnú mienku. S ich pomocou chce osloviť najmä mladšie generácie. Podľa Samsona úspešná reorganizácia umožní spoločnosti stať sa “ikonickou a ziskovou značkou”.

    Diesel USA vlastní majetok za 50 až 100 miliónov USD a záväzky v hodnote desiatich až 50 miliónov USD. Prípadom sa bude zaoberať konkurzný súd v Delaware.

    - Reklama -