Kto tu klame? Sulík a spol. sa opäť postavili pred kamery. Aj s papiermi v rukách

    0
    Richard Sulík (Autor: SITA)

    Rozkrádačky na železniciach? Sulíkovci si myslia, že áno. Podľa nich sa mali diať v troch prípadoch. Prvým bolo dvojnásobné zaplatenie za tú istú vec, druhým vyvezenie odpadu mimo zmluvne uvedeného miesta, a tretím prevádzkovanie mostov aj napriek tomu, že neboli skolaudované.

    Otvorení na konfrontáciu

    Sulík hovorí o primitívnych spôsoboch, Galko o environmentálnej škode a bezpečnostnom riziku a subdodávateľ Fábry o finančnej ujme a vyhrážkach. Železnice zas hovoria o účelových vyjadreniach, ktoré sa podľa nich nezakladajú na pravde. A známa je už aj reakcia ministerstva.  Ako uviedol štátny tajomník Viktor Stromček, ide o vyjadrenia, ktoré sa nezakladajú na pravde. „Ministerstvo dopravy a štart volebnej kampani Richarda Sulíka veľmi dokopy nejdú. Sú takí, ktorí začali svoju volebnú kampaň tým, že poukazujú svojou obmedzenou slovnou zásobou a používajú stále tie isté slová len na to, čo nie je pravda, aj napriek tomu, že dostali odpovede od železníc, neustále sa ich snažia pretáčať do iného svetla. Ak niekto má nejaké podozrenie, ak niekto má nejaké informácie, vždy sme otvorení, aby sme ich konfrontovali,“ cituje Stromčeka agentúra SITA.  Saskári preto neváhali a zvolali tlačovú besedu, kam prišli v rovnakej zostave Sulík-Galko-Fábry, kde predložili listinné dôkazy.

    Klamstvo za klamstvom

    „Samozrejme, že naše tvrdenia sú účelové. Majú ten účel, aby sme poukázali, že na železnici sa systematicky a spôsobom, ktorý má blízko k organizovanému zločinu, rozkrádajú veľké sumy. Poukázali sme na to v troch typovo rôznych príkladoch,“ uviedol na besede predseda SaS, ktorý ďalej argumentoval, že nie je pravda, to čo tvrdí ŽSR, teda, že ich tvrdenia sa nezakladajú na pravde.

    Prvý prípad hovoril o tom, že isté úkony, v tomto prípade zhotovenie mostných provizórií, si železnice robili vo vlastnej réžii, zároveň  ich však mali fakturovať od externého dodávateľa. V tomto prípade Sulík vytiahol jeden dokument, ktorý hovorí o presune mostnej konštrukcie vo vlastnej réžii železníc, a druhý bol stavebný denník, kde sa hovorí o fakturácií položiek, s ktorými súhlasí človek, ktorý zastupuje železnice pri odoberaní hotových stavieb. „Sú to tie isté položky,“ tvrdí Sulík. „Takýto typ dôkazov máme na všetko, čo sme spomenuli,“ upozornil šéf liberálov.

    Železnice sa vo svojom stanovisku vyjadrili, že spoločnosť Eurocontinental Building, za ktorú vystúpil Marcel Fábry, nebola zmluvným partnerom ŽSR. Na tlačovke však Sulík vytiahol faktúry, ktoré majú dokazovať opak. „Tieto faktúry sú medzi Eurocontinental Building a ŽSR,“ tvrdí Sulík, ktorý zároveň poprel tvrdenie ŽSR, že nemôže vstupovať do zmluvných vzťahov zhotoviteľa so svojimi dodávateľmi. Vytiahol totiž zmluvu o diele, kde sa podľa neho uvádza opak, a to ten, že železnice majú povinnosť vstupovať do takýchto zmluvných vzťahov. „Je to klamstvo za klamstvom,“ rozhorčil sa Sulík.

    Železnice majú vlastný dôkaz

    Podpredseda SaS Ľubomír Galko sa pozastavil nad tromi mostami, ktoré železnice síce používajú, ale podľa neho nie sú skolaudované. Minule pre PL.sk uviedol, že je to nebezpečné a položil si otázku, kto ponesie zodpovednosť za to, ak sa stane tragédia. Galko ako dôkaz na tlačovke vytiahol povolenie na dočasné užívanie mosta, ktoré však skončilo ešte minulý rok. Ako druhý dôkaz vytiahol materiál z ministerstva dopravy, ktorý konštatuje, že toto povolenie  je jediné. Najnovšie dokumenty z tohto roka podľa neho dokazujú, že „až teraz sa železnice zobudili a idú železničnú trať kolaudovať, ale s tým, že tri železničné mosty sú z nej vyňaté. A to preto, lebo spoločnosť ECB (Eurocontinental Building) sa súdi o ich vlastníctvo. Máme tu neoprávnené užívanie stavebných objektov,“ vyhlásil Galko, ktorý zopakoval, že ide o všeobecné ohrozenie.

    Železnice ani tentoraz dlho neotáľali so svojím stanoviskom, kde Galkove dôkazy aj obavy spochybňujú. „ŽSR disponujú právoplatným rozhodnutím príslušného stavebného úradu o predčasnom užívaní platnom až do 31. 12. 2015. ŽSR postupovali a postupujú plne v súlade so stavebným zákonom. V žiadnom prípade nedošlo a nedochádza k všeobecnému ohrozeniu ani k akémukoľvek ohrozeniu bezpečnosti, ako tvrdil poslanec Galko,“ stoja si za svojím železnice.
     

     

    - Reklama -