Kotleba ako marketingový mág? Kampaň za „liter dvesto“, vo vrecku päť miliónov a osem percent

    0
    Poslanec a predseda ĽS-NS Marian Kotleba (Autor: SITA)

    Za necelých 1 200 eur dostali naspäť poriadny balík a ešte k tomu aj osem percent vo voľbách, deväťstotisíc hlasov a teplé miestečká v parlamente. Politické strany zverejnili svoje konečné účty, ktoré zaplatili za predvolebnú kampaň, a jasným víťazom sa zdá byť Kotlebova ĽSNS. Je to vôbec možné? Podľa údaja z transparentného účtu strany mali na reklamnú kampaň vynaložiť 1 167,16 eura.

    Marketingový špecialista Róbert Slovák pre denník Nový Čas poznamenal, že za necelých 1 200 eur sa dá urobiť približne desať až dvadsať bilbordov a prenajať sa nejaká reklamná plocha. Ďalej ale upozornil, že investícia tisíc eur na Facebooku by mala celkom slušný dosah. „Ak niekto dá tisícku do Facebooku, tak vie osloviť desaťtisíce ľudí,“ prezradil odborník.

    Milan Uhrík, šéf Úradu Banskobystrického samosprávneho kraja, pre denník vysvetlil, že ich predvolebná stratégia bola postavená na tzv. barteri. „Celkové náklady na kampaň boli vyše 50-tisíc eur. Väčšinu tvorilo práve nefinančné plnenie. My sme totiž nechceli, aby nám ľudia posielali na účet peniaze a tie peniaze my potom budeme míňať. Chceli sme, aby nám radšej darovali konkrétne veci, ako bilbordy, noviny, tlač, aby aj oni vedeli, čo nám dávajú,“ prezradil.

    Ministerstvo vnútra má na preskúmanie konečného účtu mesiac. Ak zistí nejaké nedostatky, môže stranu pokutovať sumou 300-tisíc eur. Ak sa tak aj stane, bude to len zlomok sumy, ktorú by mala strana v priebehu štyroch rokov dostať. Malo by ísť až o päť miliónov eur.

    Oproti Kotlebovej miniinvestícii stojí naopak monštrózny, takmer trojmiliónový rozpočet Smeru-SD. Zahanbiť sa nedali ani u matovičovcov, kde to dotiahli takmer na 2,5 milióna. Bugárov Most zase vysolil 2,3 milióna a Sieť exgazdu Procházku 2,1. Ďalej sa v rebríčku nachádzajú KDH, ktoré sa šokujúco do parlamentu nedostalo, a SKOK, SNS, SMK, TIP, SaS a Sme rodina.

    - Reklama -