Kauza kompa na Dunaji sa nekončí. Klame riaditeľ Lazár?

    0
    Nová dunajská kompa na prívodnom dunajskom kanáli na jednej z jej prvých plavieb medzi obcami Kyselica a Vojka (Autor: SITA)

    Kauza vznikla, keď Vodohospodárska výstavba rozhodla, že prepravu kompou nebude ďalej robiť štátna firma Slovenský vodohospodársky podnik, ale vyhlásila súťaž na nového prepravcu. Podozrivým víťazom sa stala firma Ponton city.

    V piatok opozícia oznámila, že bude žiadať hlavu ministra životného prostredia Petra Žigu. Predseda strany OĽaNO Igor Matovič v novembri ohlásil odvolávanie po neúspešnom mimoriadnom zasadnutí výboru parlamentu k tomuto prípadu. Matovič a blogerka, starosmestská poslankyňa v Bratislave a líderka volebnej kandidátky strany OĽaNO-NOVA Veronika Remišová vtedy upozornili aj na to, že zmluva je nevypovedateľná a cena za prepravu sa môže predražiť o ďalšie desiatky eur.

    Lazár kontra fakty

    Nový Čas tvrdí, že Lazár na tlačovej besede, kde vyvracal fakty médií o zmluve s novým prevádzkovateľom kompy, zavádzal v niekoľkých bodoch:

    Lazár konštatoval, že súťaž bola vyhlásená v novembri 2014, napriek tomu, že bola vyhlásená až vo februári. Tvrdil taktiež, že cena v zmluve je maximálna, lenže táto klauzula vôbec nie je v zmluve spomenutá. Sú tam len jednotkové ceny, ktoré sa môžu zvýšiť o cenu nafty. Zmluva je uzatvorená na 180 mesiacov, no Lazár sa vyjadril, že ak sa peniaze zo zmluvy vyčerpajú, bude zmluva ukončená. Šéf Vodohospodárskej výstavby taktiež tvrdil, že Ponton city nikdy neobchodovala so schránkovými firmami. Vlastnícka štruktúra Ponton city však údajne vedie k schránke Visegrad Investment z Česka. Pochybné je aj konštatovanie Lazára, že VV obchoduje iba s renomovanými firmami. Napríklad prístavisko rekonštruovala firma Dennon, s. r. o., ktorá má jedného zamestnanca. Jej tržby narástli od roku 2010 z necelých 15-tisíc eur na 10 miliónov. Firma mala v roku 2012 zisk 362 eur a v roku 2014 to boli takmer 4 milióny eur.

    Celý článok nájdete TU.

    - Reklama -