Kampaňoval Frešo za peniaze župy? Faktúry hovoria jasne

    0
    Predseda BSK Pavol Frešo (Autor: SITA)

    Líder strany SDKÚ, pre ktorú sa voľby skončili fiaskom, Pavol Frešo je zároveň aj županom Bratislavského samosprávneho kraja. Denník N si vo faktúrach zverejnených na webovej stránke kraja všimol, že župa pred voľbami investovala do reklamy oveľa viac ako v minulosti. Od júla 2015 si župa zaplatila veľké množstvo reklám v rádiách, denníkoch či časopisoch. Denník podotýka, že išlo o verejné peniaze.

    Reklama na SDKÚ bola zverejnená v časopise Báječná žena či Automagazín, novinách Pravda, Sme, Hospodárske noviny či Denník N. Čitateľov pomocou reklamy Frešo oslovoval aj na internete. Spolu s Frešom sa v reklamách objavovali aj Valerián Potičný či Barbora Oráčová. Obaja boli na kandidátke SDKÚ a zároveň pracovali v samospráve. Za prvý polrok 2015 župa do kúpy mediálneho priestoru na účel reklamy investovala necelých 25-tisíc eur, za druhý polrok to už bolo pol milióna.

    Úrad tvrdí, že mediálny priestor nevyužívali len na promo. V rádiu napríklad pozývali žiakov, aby sa zúčastnili dní otvorených dverí v odborných stredných školách. Tvrdia tiež, že sa vracajú na úroveň spred krízy. Na otázku, prečo reklamu nahustili do predvolebného obdobia, úrad odpovedal takto: „Je to skreslený údaj, pretože väčšina plnení a zmlúv zasahuje do obdobia dvoch rokov,“ povedala hovorkyňa BSK Lucia Forman a dodala, „inzerciu síce objednáte v jednom roku, ale jej plnenie je v druhom polroku 2015 či v roku 2016.“ Denník však podotýka, že nevychádza z objednávok, ale faktúr, ktoré sú doručené až po vydaní reklamy.  

    - Reklama -