Ja byť Kiskom, behám od radosti na Gerlach, hovorí známy politický marketér

23.8.2019 0:00

ROZHOVOR Politici kedysi uverili, že premení aj vodu na colu. Na kampani pre HZDS zarobil milióny, s Robertom Ficom zakladal Smer – SD a boli perfektní priatelia. Dnes sa už k politike veľmi vyjadrovať nechce, ale keď sa už rozbehne, ťažko ho zastaviť… Smer – SD sa podľa neho do volieb nezmení. Exprezident Kiska by zas mal behať od radosti z Popradu na Gerlachovský štít. Prečo? O tom už viac v rozhovore pre ParlamentneListy.sk s podnikateľom a marketérom Fedorom Flašíkom.

Ja byť Kiskom, behám od radosti na Gerlach, hovorí známy politický marketér
Foto: TASR
Popis: Bývalý hlavný mediálny stratég strany Smer SD Fedor Flašík

Máme pred voľbami. Ste expert na toto obdobie, keďže ste svojho času “predávali politikov” do volieb, keď ste navrhovali ich prevolebné reklamné stratégie. Ako hodnotíte aktuálnu sitáciu?

Na Slovensku je taká blbá nálada. Ľudia vnímajú, čo sa tu deje, ale nejako z toho nemôžu nájsť žiadny modus vivendi. Politika sa stala osobnou, a nie programovou záležitosťou.

Pripomína to situáciu na trhu, spoza rohu vykrikujeme, kto je väčší blbec, kto bol spomenutý v Threeme a kto sa na koho ako pozrel. Nevidno žiadnu víziu, program, témy.

Ak takto budú politici pokračovať, budú sa diviť slabej voličskej účasti.

Možno to ani neodradí voličov, ale preskupia sa skôr k extrémisticky ladeným politickým stranám, či?

Nie, to zas je štatisticky dokázané, že oni sa pohybujú v spoločnosti tak na úrovni osem až desať percent. Nemám žiadne obavy, že by skočili na 15 či 20 percentách.

Ich existencia je normálna všade v Európe, neočakávam na Slovensku viac ako 10 percent pre extrémistov.

Zakladali ste stranu Smer. Tá sa už niekoľko mesiacov silno otriasa v základoch. Odíde podľa vás Peter Pellegrini k Tomášovi Druckerovi a ostane v strane Robert Fico?

Pre mňa je to úplne jasné: nič sa nezmení. Absolútne nič.

 

Rober Fico a Peter Pellegrini Zdroj: TASR

Je len zbožné prianie niekoho, nejakej malej skupiny revolucionárov, ktorí bytostne túžia po virtuálnom erotickom zážitku vo vnútri politickej strany a netrpezlivo čakajú, až sa to udeje, aby sa sebaukájali nad týmto zážitkom. K tomu nepríde, lebo to nemá žiadnu logiku.

Tieto názory sa ozývajú ale aj zvnútra Smeru – SD.

To by som potom prirovnal dôveryhodnosťou k tomu, ako Kočner machruje v komunikácii cez Threemu, že nakope Putina do zadku a Cibulková bude v jeho strane.

Práve kauzu Kočner už niektorí odborníci na politiku napriek závažnosti vnímajú ako predvolebnú kampaň.

Určite áno, je to kampaň pre politické subjekty, ktoré sú programovo vyprázdnené. Ako keby program niektorých opozičných strán bol: koho zavrieme – čo sa mi zdá ako program strany primitívne a úbohé.

Na snímke Marián Kočner Zdroj: TASR

A potom iste, ešte riešia, kedy koho Kočner spomenul v Threeme… To sme sa kam dostali? Však on si mohol o tretích osobách rozprávať, čo chcel, Kočner mal vždy tendenciu chvastať sa, neviem, či sa sám na tom zabával, alebo chcel byť naozaj dôležitý.

Vráťme sa ešte k Smeru. A čo nezhoda napríklad aj na mene bývalého policajného prezidenta Tibora Gašpara? Fico ho má chcieť na kandidátku, Pellegrini je proti.

Videl som pár mediálnych výstupov. Neviem, čoho sa vlastne dopustil Tibor Gašpar. V živote som sa s ním nestretol, v živote som s generálom Gašparom nehovoril, ale verejnosť ho odsúdila na základe emócií.

Žiadne konkrétne zneužitie funkcie pre jeho rodinu či toho Bödöra nebolo preukázané. Viete, je to nebezpečná situácia. Kedysi, keď bola v telke hocijaká hovadina, ľudia boli presvedčení, že je to pravda.

Tibor Gašpar Zdroj: FB/Tibor Gašpar

A si myslím, že teraz, práve na základe týchto nepodložených vecí, len emočných, ľudia prestávajú vnímať médiá ako zdroj objektívnych informácií.

Dôkazom je, že Truban z Progresívneho Slovenska napríklad neklesol v preferenciách po afére s drogami.

Ešte tu máme aj novú stranu bývalého prezidenta Andreja Kisku, ktorá sa však potáca na hranici zvoliteľnosti piatich percent.

To môžu byť veľmi šťastní! Ja byť Kiskom v Poprade, pri každom prieskume nad 5,1 percenta utekám od radosti na Gerlach a späť. Mal by si dať dole čapicu, nech sa mu ofina nerozstrapatí.

Andrej Kiska  Zdroj: TASR

Kiska je príklad marketingového "niekoho", kto absolútne nepochopil, čo je politika. Zas ho do niečoho niekto natiahol a päť percent by mal považovať za veľký úspech.

Tak ale čísla nepustia – Andrej Kiska mal dôveru ľudí v prieskumoch, tešil sa vysokej popularite ešte tesne pred odchodom z funkcie.

Vidíte, aká je to blbosť. Tí ľudia totiž neveria jemu, ale funkcii. Myslíte si, že Pellegrini má dôveru 40 percent ľudí? Nie, opustí funkciu premiéra a číslo bude iné.

Je chybou politika, ak si takéto dáta zosobní k svojej osobe a nie funkcii.

Autor: Lucia Balichová

Ste politik? Zverejnite bez redakčných úprav všetko, čo chcete. Zaregistrujte sa TU.
Ste čitateľ a chcete komunikovať s politikmi? Zaregistrujte sa TU.

autor: Redakcia
Tento článek je již staršího data a diskuse k němu byla uzavřena. Děkujeme za pochopení.

Ďalšie články z rubriky

Definitíva v kauze: V nočnej Bratislave zabil cudzinca, vo väzení bude dlhšie

13:59 Definitíva v kauze: V nočnej Bratislave zabil cudzinca, vo väzení bude dlhšie

Juraj Hossu si za zabitie Filipínca Henryho Acordu odpyká deväťročný nepodmienečný trest odňatia slo…