Diaľničiari zvažujú, ako čo najrýchlejšie sprejazdniť úsek D1 nadväzujúci na Višňové. Toto ich brzdí

19. 4. 2019 15:00

Na sprejazdnenie úseku D1 Hričovské Podhradie – Lietavská Lúčka je nutné dokončiť privádzač Lietavská Lúčka – Žilina. Jeho výstavbu brzdia problémy na úseku s tunelom Višňové.

Diaľničiari zvažujú, ako čo najrýchlejšie sprejazdniť úsek D1 nadväzujúci na Višňové. Toto ich brzdí
Foto: TASR
Popis: Na snímke stavba diaľničného úseku D1 Lietavská Lúčka - Višňové - Dubná Skala

Jeho výstavbu brzdia problémy na úseku s tunelom Višňové. Privádzač sa mal totiž na diaľnicu napájať cez križovatku, ktorú malo postaviť taliansko-slovenské konzorcium.

Národná diaľničná spoločnosť (NDS) preto v súčasnosti posudzuje možnosti, ako čo najrýchlejšie pokračovať vo výstavbe diaľničnej infraštruktúry.

Diaľničiari deklarujú stavebné dokončenie úseku D1 Hričovské Podhradie – Lietavská Lúčka do konca tohto roka, do užívania ho majú odovzdať spolu s privádzačom Lietavská Lúčka – Žilina.

Súčasný stav je podľa hovorkyne NDS Michaely Michalovej veľmi komplikovaný.

"Čo sa týka križovatky, NDS posudzuje všetky zákonné možnosti čo najrýchlejšieho pokračovania vo výstavbe diaľničnej infraštruktúry pri dodržiavaní princípov hospodárnosti a transparentnosti," priblížila Michalová.

Rezort dopravy uviedol, že diaľničiari pripravujú všetky potrebné kroky, aby bola križovatka dokončená prednostne. Križovatka je vo vysokom štádiu rozpracovanosti a o ďalšom postupe sa má rozhodnúť až po ukončení inventarizácie projektu. 

Pri výstavbe privádzača je podľa NDS potrebné riešiť aj problémy v súvislosti s požiadavkami tretích strán, zmenu organizácie dopravy aj vynútené zmeny technického riešenia, najmä preložiek vedenia vysokého napätia.

Tieto zmeny majú podľa rezortu dopravy aj NDS vplyv na priebeh prác a lehotu výstavby. 

"Medzi najzložitejšie požiadavky jednoznačne patrí vylúčenie staveniskovej dopravy z miestnych komunikácií v oblasti Žiliny, ktoré znamenali aktualizáciu plánu organizácie výstavby a dopravy a zároveň projektovanie, realizáciu a zabezpečenie legislatívneho procesu na vybudovanie súbežnej prístupovej komunikácie s privádzačom," opísala hovorkyňa NDS. 

Ďalšou požiadavkou je zmena preložky vedenia vysokého napätia. Tá vyžaduje dočasné preloženie a zabezpečenie legislatívnej zmeny trvalej preložky vedenia vysokého napätia.

Požiadavka na realizáciu premostenia a úpravy prístupovej komunikácie v smere Bytčica – Rosina podľa Michalovej nebola predmetom ponuky a žiadosť o realizáciu vznikla dodatočne.

"Spomínané požiadavky vznikli pred spustením výstavby najmä pri prerokovaní plánu organizácie dopravy a výstavby a dokumentácie na realizáciu stavby," ozrejmila hovorkyňa diaľničiarov.

NDS súčasne podotkla, že samotné spustenie do prevádzky dopravného uzla Žilina a nadväzujúce stavebné úpravy požadované predstaviteľmi mesta Žilina a Dopravnou políciou SR môžu znamenať odsun sprevádzkovania celej sústavy stavieb do prvej polovice roku 2020.

 

Ste politik? Zverejnite bez redakčných úprav všetko, čo chcete. Zaregistrujte sa TU.
Ste čitateľ a chcete komunikovať s politikmi? Zaregistrujte sa TU.

autor: TASR
Tento článek je již staršího data a diskuse k němu byla uzavřena. Děkujeme za pochopení.

Ďalšie články z rubriky

Politická kultúra na Slovensku degraduje: Ide to dolu vodou, konštatuje Pellegrini

17:18 Politická kultúra na Slovensku degraduje: Ide to dolu vodou, konštatuje Pellegrini

Apatia je nebezpečná a nie je správne, ak občania rezignujú a prestanú veriť tomu, že systém je scho…