Denník spochybnil svojich čitateľov i sám seba. To je teda poriadne K. O., zabáva sa sociálny demokrat

    0
    Minister financií Peter Kažimír, predseda vlády Robert Fico a minister vnútra Robert Kaliňák (Autor: SITA)

    Ako uvádza v blogu Mladých sociálnych demokratov Matúš Šutaj Eštok, v prípade kritiky videa zaskočil za bezradnú opozíciu denník SME. Paradoxne, práve na webe tohto denníka Eštok blog napísal.

    Analýza nepustí

    Denník viní z toho, že si vo vlastnom článku protirečil. „Závery Sme boli podľa očakávania jednoznačné. Smer vo videu klamal, mal chyby, dezinterpretoval, zle prečítal a tak podobne,“ uvádza Šutaj Eštok. Avšak podľa neho je to práve denník, kto ostal pomýlený. Údaje, ktoré zverejnil v analýze, sa totiž vraj nezhodovali so závermi z videa, s ktorými prišiel. „Napríklad sa snažil spochybniť alebo bagatelizovať fakt, že v závere vlády Ivety Radičovej ceny prudko rástli a dnes sú už viac ako jeden a pol roka stabilné alebo klesajú, avšak presne to ukazoval samotný graf Sme,“ bloguje Šutaj Eštok, ktorý dopĺňa, že to je prvé potvrdenie pravdivosti smeráckeho filmu.

    Ďalším protirečením si bolo podľa Šutaj Eštoka spochybnenie faktu, že počas Radičovej vlády mzdy klesali a tento i minulý rok rástli, čo však tiež napokon dokázal graf v denníku. „Rovnako sa nepodarilo denníku spochybniť fakt, že slovenská ekonomika v rokoch 2013 a 2014 zrýchľovala svoj rast a ten je dnes dvojnásobný oproti priemeru eurozóny, ani to, že nezamestnanosť kontinuálne klesá a podarilo sa nám dosiahnuť jej druhý najvýraznejší pokles z krajín EÚ,“ vyrátava sociálny demokrat.

    Jednoduchí čitatelia?

    Podľa Šutaj Eštoka tak denník zrejme sledoval len jeden cieľ. V nadpise, medzititulkoch a textoch nešetril stranu Smer, čo malo podľa neho čitateľom asi stačiť. Ako ďalej uvádza, denník sa zrejme spoliehal, že čitatelia sa „nebudú zaťažovať štúdiom grafov, čím bude splnený hlavný cieľ politického útoku na vládny Smer a dôveryhodnosť jeho výpovedí“. Takto však podľa sociálneho demokrata klesla kredibilita denníka, ktorý dal sám sebe K. O. s jedným prídavkom – urobil reklamu spomínanému videu.

    Celý blog Matúša Šutaja Eštoka si môžete prečítať TU.
     

    - Reklama -