Ďalší škandál v doprave? Viac ako polovica vlakov, ktoré mali nahradiť staré, je mimo prevádzky, hovoria matovičovci. A to zďaleka nie je všetko

    0
    Líder OĽaNO Igor Matovič (Autor: df)

    Hnutie sa zameralo na vlaky 861, ktoré dodali ŽOS Vrútky. Túto firmu podľa Marosza vlastní rodina okolo bývalého šéfa SNS Víťazoslava Mórica. “Štátna železničná spoločnosť tieto vlaky nakupovala v rokoch 2011, 2014 a 2015. V súčasnosti má 32 týchto vlakov, ale polovica je k dnešnému dňu odstavená. V dôsledku toho musia tieto nové moderné vlaky zastupovať motoráky z roku 1975,” skonštatoval Marosz. Podľa Matoviča tak štát vyhodil 131 miliónov eur, keď 53 % z nových vlakov je mimo prevádzky.

    Najčastejšími poruchami sú problémy s motorom, ďalej odchádzajú chladiace systémy, klimatizácia, elektronika alebo sú poškodené kolesá, vymenoval Marosz. “Naša firma ŽOS Vrútky nemala ani najzákladnejšie skúsenosti pri vývoji tak zložitého výrobku,” zdôraznil s tým, že Žilinská univerzita v Žiline v roku 2016 poukázala na to, že daný typ motora nie je vhodný pre ten konkrétny typ vlaku.

    Veľkým problémom je podľa neho aj skutočnosť, že Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) sa vyhovára na Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) a naopak. “Chceme poukázať najmä na ministra dopravy (Árpáda) Érseka, ktorý je zodpovedný za tento stav,” vyhlásil Marosz.

    “V roku 2011 sme nakúpili dvanásť vlakov od Víťazoslava Mórica, v roku 2014 dvadsať vlakov a k dnešnému stavu z tých 32 vlakov máme nefunkčných 17,” priblížil Matovič. V priebehu dvoch rokov tak podľa neho bolo vždy pokazených minimálne 30 % a maximálne je to v súčasnosti 53 % vlakov.

    - Reklama -