Bojkot Lidla za zmazanie krížov? Český šéf agrárneho rezortu vydal vyhlásenie, aké od ministra ešte nikdy nezaznelo

3. 9. 2017 15:30

Český minister poľnohospodárstva Marian Jurečka (KDU-ČSL) urobil rázny krok. Občanom povedal, že by sa mohli zamyslieť nad nákupmi v obchodnom reťazci Lidl. Pokiaľ tento reťazec došiel tak ďaleko, že maže z obrázkov kostolov kríže, potom by ľudia mohli dospieť tiež tak ďaleko, že v Lidli v tzv. Gréckom týždni prestanú nakupovať.

Bojkot Lidla za zmazanie krížov? Český šéf agrárneho rezortu vydal vyhlásenie, aké od ministra ešte nikdy nezaznelo
Foto: Facebook, Lidl Česká republika
Popis: Jedna z novootvorených predajní spoločnosti Lidl
reklama

Spoločnosť Lidl raz za čas vyhlasuje Grécky týždeň či Taliansky týždeň. Počas siedmich dní nájdu zákazníci v jej predajniach bohatšiu ponuku produktov z danej krajiny. Vyhlásenie Gréckeho týždňa tentokrát zatienila správa, že Lidl vymazal z obrázkov gréckych pravoslávnych kostolov na jogurtoch kresťanské kríže.

Spoločnosť to priznala a zaštítila sa tvrdením, že sa len usiluje o politickú a náboženskú neutralitu. Mnoho ľudí však tento postup rozhneval. Príliš nadšený zrejme nie je ani ľudovecký minister poľnohospodárstva ČR Marian Jurečka (KDU-ČSL), ktorý občanov vyzval, aby zvážili bojkot tzv. Gréckeho týždňa v Lidli. Informuje o tom server iRozhlas.cz.

„Je na zváženie, aby si ľudia sami rozhodli, či chcú takúto kampaň na Grécky týždeň podporovať tým, že tam prídu počas týždňa nakupovať,“ uviedol pre Radiožurnál Českého rozhlasu minister poľnohospodárstva.

Celý článok nájdete tu.

„Pokiaľ chcú a používajú symbol tradičných pravoslávnych kostolov na fotografii, tak to majú používať so všetkým,“ odporučil Jurečka reťazcu. Počínanie Lidla je podľa člena vlády za čiarou. Európania predsa majú nejaké korene a každý slušný a vzdelaný človek vie, že jedným z týchto koreňov je aj kresťanstvo. Ku kresťanstvu neodmysliteľne patrí kríž. Odstraňovanie krížov sa ministrovi javí ako úplne neprijateľné.

Treba dodať, že reťazec Lidl sa za svoje počínanie zákazníkom ospravedlnil na sociálnych sieťach. „Naším cieľom rozhodne nebolo kohokoľvek uraziť a ospravedlňujeme sa, pokiaľ k tomu došlo. V tomto prípade išlo o výrobok predávaný na mnohých európskych trhoch súčasne v rámci tematickej akcie Grécky týždeň. Dizajn obalu bol preto navrhnutý medzinárodným tímom,“ napísala spoločnosť.

Ste politik? Zverejnite bez redakčných úprav všetko, čo chcete. Zaregistrujte sa TU.
Ste čitateľ a chcete komunikovať s politikmi? Zaregistrujte sa TU.

autor: mp
reklama
Tento článek je již staršího data a diskuse k němu byla uzavřena. Děkujeme za pochopení.

Ďalšie články z rubriky

Disciplinárne konanie s Trnkom odročili

21:30 Disciplinárne konanie s Trnkom odročili

Disciplinárna komisia Generálnej prokuratúry (GP) SR odročila ústne pojednávanie s bývalým generálny…