TEST MG4 Electric: Čína to myslí naozaj vážne

0
Rodinný hatchgback so športovými génmi. Foto: netcarshow.com

Ak si niekto ešte pred pár rokmi myslel, že elektromobilita z Číny bude zanedbateľnou časťou európskej elektromobilizácie, bude musieť zmeniť svoj chybný predpoklad. Elektroautá z Číny prišli a prichádzajú v čoraz väčšom množstve.

Krása kontra účelnosť

Zaujímavosť karosérie ozvláštňujú pekné svetlá vpredu i vzadu. Foto: netcarshow.com

Našťastie autá z čínskych automobiliek nepatria k tým, s ktorými netreba počítať. Určite k nim patria aj vozidlá pod dobre známou značkou MG. Ktovie, ako to dnes hodnotia bývalí majitelia tejto kedysi slávnej a kultovej anglickej značky z Morrisových garáží, odkiaľ pochádza skratka MG. Plne elektrický model MG4 je prvým, ktorý predznačuje, že táto automobilka sa pomaly púšťa na cestu, po ktorej budú jazdiť už len elektromobily s touto značkou. Aspoň tak znie plán automobilky pre Európu. Auto síce nepatrí medzi dizajnové skvosty, ale spomenieme aspoň zopár zaujímavostí. Krátka a výrazne sa zvažujúca predná kapota sa často nevidí. Ako v prípade väčšiny elektrických áut aj tu mala pri návrhu dôležitú úlohu aerodynamika. Určite si všimnete množstvo otvorov v prednej časti karosérie i klapky nasávania vzduchu otvárajúce sa podľa toho, ako treba prispôsobiť aerodynamiku. Tvoria však osvieženie očiam pri pohľade na toto auto. Auto pôsobí ako pritlačené k zemi, lebo jeho svetlá výška je očividne malá, ale netreba sa báť, spodok karosérie je výrazne oplastovaný. Zaujímavo riešené svetlá vpredu i vzadu auto robia zaujímavejším. Kompaktný hatchback s pomerne krátkou karosériou, ale zato s dlhým rázvorom až 2 700 mm prezrádza, že interiér vozidla bude ešte zaujímavejší.

Interiér na mieru

Interiér vozidla prekvapí príjemne. Je v ňom výrazne viac miesta, ako by človek pri pohľade zvonku očakával. Príjemným prekvapením však bol výber materiálov na palubnej doske, vrátane dobrého prvého dojmu zo spracovania. Plastové časti sú v hornej časti mäkčené, pekne lícujú a vyzerajú robustne. Lesklé plastové prvky v interiéri pôsobia síce príjemne a pekne, ale po ich dotyku zostávajú na nich otlačky prstov. Plávajúca konzola medzi prednými sedadlami môže v niektorých prípadoch trošku prekážať zadným cestujúcim. Sedadlá v oboch radoch sú kvalitné a dostatočne pohodlné. Vďaka programovateľným ovládačom na volante si môžete prepínať medzi nastaveniami klimatizácie, palubného počítača či rádia. Príjemný volant sa dobre drží v rukách a reaguje okamžite už na malý pohyb. Ovládateľnosti sekunduje dobrá kontrola karosérie s minimálnymi náklonmi, pričom na rozbitom povrchu vyniká celková tuhosť skeletu. Samotný podvozok pritom dokáže vyhladiť aj väčšie nerovnosti tak, aby nežiaduce otrasy či vibrácie neprenikali do interiéru. Batožinový priestor pojme 363 litrov nákladu.

Srdce pod kapotou

Nabíjanie môže trvať aj “iba” 35 minút, ak použijete vhodnú nabíjaciu stanicu s vyššou kapacitou. Foto: netcarshow.com

Prekvapilo ma, že auto nami testované malo zadný náhon, ale hlavne to, že je už pripravené na pohon všetkých štyroch kolies. Táto možnosť zatiaľ na našom trhu neexistuje pri tomto vozidle. Možno neskôr. Nami testovaný variant ukrýva v podlahe odlišný 64 kWh akumulátor typu NMC s vyššou energetickou hustotou. Výrobca deklaruje dojazd 450 až  579 kilometrov. Pravdou je, že nám sa podaril dojazd 540 kilometrov, ale v mestskej premávke, s jemnou manipuláciou plynového pedála a využitím rekuperácie, kde sa len dalo. Treba na to trochu cvik, ale dá sa to. Ochranu pred tepelným zrútením batérie v tomto prípade zabezpečuje špeciálny bezpečnostný tepelný ventil a konštrukcia obmedzujúca prenos tepla medzi jednotlivými prizmatickými článkami. Štandardom je tiež snímač tlaku pre NMC akumulátor, ktorý nepretržite monitoruje stav jednotlivých článkov. Táto sústava synchrónneho motora poskytuje vozidlu výkon 204 koní, zrýchlenie necelých osem sekúnd z nuly na 100 km/h. Zaujímavou správou je, že nabíjanie batérie trvá pri 135 kW nabíjačke približne 35 minút a s batériou nabitou na 80 percent môžete pokračovať ďalej. Je to skrátka auto, ktoré možno povedie slovenských motoristov prejsť zo spaľovacích motorov na elektrické. Možno sme vás nepresvedčili, ale nám sa zdalo, že MG4 je na najlepšej ceste túto víziu uskutočniť. Pri cene niečo cez 32 000 eur je to ešte reálnejšie.

- Reklama -