TEST MG HS: Dva pozdravy z Číny na štyroch kolesách

0
Benzínová verzia je pohodlné a naozaj vydarené auto. Foto: netcashow.com

Musíme si zvyknúť, že na náš automobilový trh prišli noví výrobcovia. Jedným z nich je čínska automobilka MG, ktorá po kúpe niekedy ikonickej britskej značky dobýja aj Európu. Po teste menšieho modelu ZS sme dostali k dispozícii hneď dva väčšie modely MG HS. Jeden čisto benzínový a druhý s hybridom PHEV. Ide o SUV strednej triedy a musím hneď na úvod priznať, že ma milo prekvapili.

Dizajn

Ako uvádza výrobca, je to auto plné emócií. Na prvý pohľad zaujme výrazná mriežka chladiča s diamantovými prvkami a 17-palcové športové kolesá už v základnej výbave. Má odvážne a atraktívne dizajnové línie, zboku jasnú líniu plnokrvného SUV. Je to mimoriadne zaujímavé auto s nenápadným dizajnom. Stále si ho však všimnete, je jednoducho osobité. Výrazné a zaujímavo riešené svetlá dopĺňajú celkový príjemný vzhľad auta.  Je to pomerne veľké SUV, s celkovou dĺžkou 4 574 mm a rázvorom 2 722 mm je iba nepatrne menšie než napríklad Škoda Kodiaq. Miernym nedostatkom je nemožnosť objednania pohonu 4×4. Možno neskôr. Kufor je pomerne priestranný s objemom 550 litrov.

Interiér

Priestranný interiér je naozaj dostatočne veľký. Vo svojej triede v tomto smere určite MG HS patrí k tým najzaujímavejším modelom, predné sedadlá si zaslúžia pochvalu za komfort. Navyše spracovanie interiéru, ako aj použité materiály sú na veľmi solídnej úrovni. V prospech MG hovorí výbava. Už v základnej cene má totiž virtuálny kokpit a v ňom napríklad navigáciu, tempomat, zatmavené zadné okná, digitálny prístrojový štít, parkovacie senzory vpredu aj vzadu, disky z ľahkých zliatin a dokonca aj metalízu. V tejto sume už máte adaptívny tempomat, veľké panoramatické strešné okno, elektricky ovládané piate dvere, celý interiér v koži, dvojzónovú automatickú klimatizáciu, parkovacie senzory doplnené 360-stupňovou kamerou, 18-palcové disky z ľahkých zliatin, ambientné osvetlenie, hliníkové pedále, digitálny prístrojový štít, full LED svetlá a popri plnej bezpečnostnej výbave aj asistent pre jazdu v kolóne.

Motor 1

Benzínový motor je rovnaký pre benzínovú i hybridnú verziu. Foto: netcashow.com

Spomínali sme, že sme mali k dispozícii hneď dve verzie auta. Prvým bol výkonný benzínový motor s objemom 1,5 TGI a výkonom 162 koní. Výkonný motor je spriahnutý so sedemstupňovou dvojspojkovou automatickou prevodovkou s vysokou účinnosťou. Pri sekvenčnom režime dokáže prevodovka poskytnúť športovú odozvu. Pri pokojnej a ekonomickej jazde sme dosiahli priemer 7 litrov. Ak budete príliš tlačiť na plynový pedál, tak potom z nádrže s objemom 55 litrov odoberiete na každých 100 kilometrov aj 8,5 litra benzínu. Cena testovanej verzie 31 800 eur.

Motor 2

Zadná časť vozidla nezaujme, ale ani neprekáža. Foto: autor

S týmto motorom sa auto dodáva pod označením MG eHS PHEV. Je to druhý model z celkovej ponuky. Buď benzín alebo plug-in hybrid. Tento model má pod kapotou takisto benzínový motor s objemom 1,5 litra, ktorý je doplnený elektromotorom. Celkový výkon takejto dvojice pohonov je 258 koní. Zaujímavosťou je 10 stupňová robotizovaná prevodovka – štyri prevody určené pre elektromotor a 6 pre spaľovací motor. Radí pomerne rýchlo. V chladnom počasí, aby sa zamedzilo intenzívnemu míňaniu batérie budete až do zahriatia auta jazdiť v spaľovacom režime, potom sa prepne, respektíve vám umožní prepnutie do elektrického módu. Pri krátkych trasách, na ktorých vie byť plug-in hybrid úsporný je tento systém menej efektívny, pomerne veľa totiž jazdíte so spaľovacím motorom. Pri teplotách mierne nad nulou sme sa v elektrickom režime nedokázali dostať ani v meste na dojazd nad 40 kilometrov. Vynikajúce jazdné vlastnosti doplnené priam dokonalým podvozkom a 18-palcovými kolesami bol naozaj príjemný zážitok. Cena testovanej verzie 39 840 eur.

- Reklama -