DS 9: Výnimočné dedičstvo modelu DS z roku 1955

0
Foto: netcarshow.com

Po pomalšom rozbehu sa nová prémiová divízia automobilky DS Automobiles koncernu Stellantis môže pochváliť trhovým úspechom. V roku 2019 bolo DS najrýchlejšie rastúcou značkou koncernu, keď predalo približne 62 000 áut a z toho 21 percent v Európe. Po modeloch DS 3 Crossback a DS 7 Crossback prichádza nová vlajková loď tejto francúzskej firmy. Nový nádherný sedan má všetky predpoklady zamiešať karty na automobilovom trhu a presadiť sa popri nemeckom prémiovom triu.

Príťažlivý francúzsky dizajn

Foto: netcarshow.com

Model DS 9 predstavuje vrchol ponuky značky DS Automobiles. Je to veľký dynamický a elegantný reprezentatívny sedan dlhý 493 cm s veľkými kolesami s priemerom 690 milimetrov. Stojí na novej verzii platformy EMP2 s dlhým rázvorom 290 cm, čo výrazne zvyšuje ponuku priestoru na zadných sedadlách. Vyznačuje sa prudko klesajúcou strechou v štýle Fastback, ktorá zjemňuje celkovú siluetu.

Pokračovanie ikony DS

Foto: netcarshow.com

Trojpriestorový sedan preberá klasické dizajnové princípy značky DS Automobiles s nápadnou prednou časťou s maskou DS Wings, čo je typický znak vozidiel značky, a mriežkou chladiča s trojrozmerným výbrusom. Pre svetelný podpis vozidla je charakteristická technológia DS Active LED Vision s modulmi, ktoré sa otáčajú o 180 stupňov a podčiarkujú ich denné svetlá spracované ako perlový náhrdelník. Na kapote sa prvýkrát objavuje aj gilošovaný dekor Clous de Paris v tvare šable, ktorý sa doteraz používal len v interiéri modelov DS. Ikonický model DS z roku 1955 pripomínajú lišty v tvare kornútkov na okrajoch strechy, ktoré boli typickým znakom legendárneho sedanu. Teraz boli upravené a boli do nich zasadené nové bočné obrysové svetlá. Plynulú elegantnú siluetu podčiarkuje línia vedúca bez akéhokoľvek prerušenia od masky chladiča cez kapotu. Boky sú hladké, tiahnu sa od predných svetlometov k zadným svetlám. Všetko podčiarkujú zapustené kľučky dverí vo farbe karosérie.

Pohodlie a komfort pre všetkých

Podarilo sa dosiahnuť komfort na zadných sedadlách rovnaký ako vpredu. Auto ponúka rovnaké pohodlie celej posádke. Elegancia ušľachtilých materiálov použitých na veľkých plochách, palubná doska celá čalúnená kožou Nappa a spracovanie sedadiel s motívom hodinkového remienku Bracelet len ​​podčiarkuje starostlivosť, ktorá bola venovaná každému detailu. Tlačidlá vo forme kryštálov, čalúnenie Alcantara na celom strope a na slnečných clonách, stropné držadlá a airbag v strede volantu, ručne potiahnuté kožou vyvolávajú príjemné pocity. DS 9 ponúka novú definíciu individualizovaného komfortu, kde si možno všetky parametre upraviť pre optimálne pohodlie. Vďaka tomuto detailu si každý cestujúci riadi svoje vlastné pohodlné prostredie sám. V ponuke sú dve úrovne výbavy: na jednej strane Performance Line a na druhej Rivoli.

Najmodernejšie pohonné jednotky

Foto: netcarshow.com

DS 9 bude najprv v ponuke s plug-in hybridným pohonom E-Tense s celkovým výkonom 225 k. Tvorí ho benzínový turbo motor PureTech 180 k a elektromotor 110 k), ktorý dokáže vďaka batérii s kapacitou 11,9 kWh prejsť do vzdialenosti 46 — 50 km v režime s nulovými emisiami. Elektromotor s osemstupňovou automatickou prevodovkou sa používa pri rozbiehaní, na zlepšenie akcelerácie pri akejkoľvek rýchlosti a pre jazdu v režime s nulovými emisiami a to až do rýchlosti 135 km/h. Pri naštartovaní sa vždy automaticky spustí elektrický režim, doplnený hybridným režimom, ktorý automaticky riadi jednotlivé druhy energie. Vozidlo môže jazdiť v 100 % elektrickom režime, v 100 % benzínovom režime, alebo v režime, ktorý oba režimy kombinuje podľa toho, ako to situácia vyžaduje, prípadne ako si to vodič zvolí. Posádka si túto zmenu ani nevšimne. Režim E-Tense Sport ponúka maximálne spojenie oboch dostupných energií s upravenými nastaveniami akceleračného pedála, prevodovky, riadenia a aktívneho odpruženia. Zvyšuje potešenie z jazdy a dynamiku a to všetko v úplnom pokoji.

Foto: netcarshow.com

Vozidlo používa systém rekuperácie energie, ktorý dobíja batériu pri spomaľovaní alebo vo fáze brzdenia. Funkcia E-Save navyše umožňuje zaistiť rezervu energie v batérii, ktorá zabezpečuje, aby vozidlo časť cesty absolvovalo v režime nulových emisií. Batériu možno nabiť za 1 hodinu a 45 minút pomocou palubnej nabíjačky s výkonom 7,4 kW zapojenej cez kábel dodávaný na želanie do domácej alebo verejnej nabíjacej stanice. Ponuku čoskoro doplnia dva ďalšie plug-in hybridné motory E-Tense, jeden s výkonom 360 k a s inteligentným pohonom všetkých 4 kolies. Druhý dosahuje výkon 250 k, využíva pohon 2 kolies a vyznačuje sa zvýšeným dojazdom. V ponuke je aj benzínový motor PureTech s výkonom 225 k. Všetky modely sa dodávajú s osemstupňovou automatickou prevodovkou. DS 9 ponúka aj špičkové technológie, ktoré sa preslávili v ostatných modeloch značky DS.

- Reklama -