Toyota Land Cruiser 150: Vynovená klasika

0
Vynovená Toyota Land Cruiser prešla síce menšími, ale zato pôsobivými zmenami exteriéru. Foto: netcarshow.com

Jedno z najpredávanejších áut planéty je tu s nami už 70 rokov a stále nestarne. Tohtoročný model je opäť v plnej forme a poteší všetkých, ktorí túžia po silnom, terénnom a stále nádhernom aute. Toyota tento „sen“ mnohých motoristov plní vynikajúco.

Auto je ako zrodené do akéhokoľvek terénu. Foto: netcarshow.com

Malé, ale účelné zmeny

Auto modelového radu z tohto roka vyzerá stále perfektne. Auto prešlo jemnou modernizáciou, ale klasické tvary zostali zachované. Keď je niečo dobré, oplatí sa zbytočne neexperimentovať. Nový Land Cruiser zostáva “klasikom” s tradičnými tvarmi bez dramatických dizajnových prvkov alebo zbytočnej výstrednosti. Vonkajšie rozmery s dĺžkou 4840 mm, šírkou 1885 mm a výškou 1890 mm budia rešpekt aj dnes, v čase všemožných veľkých a prerastených SUV. Vzhľadové zmeny modelového roka 2021 sú minimálne. V najvyššej výbave Executive štandardne dostanete čierny paket, ktorý zahŕňa tmavú chrómovú masku chladiča, čiernu lištu okolo bočných okien, odlišné kryty zadných svetiel. Je na čo sa pozerať a obdivovať.

Klasický a stále dobrý interiér

Interiér je priestranný a vodič veľkým oknom vidí cestu pred vozidlom bez akýchkoľvek obmedzení. Foto: netcarshow.com

Podobne ako exteriér je aj interiér dobre počúvateľná pesnička, ktorá sa nepreje. Kabína kombinuje vyslovene luxusné materiály a mäkké plasty s niektorými lacnejšími a menej kvalitnými materiálmi, ako je napr. plast okolo krajných výduchov ventilácie alebo stredový “šilt” nad displejom infotainmentu. Pre modelový rok 2021 je novinkou displej infotainmentu. Má uhlopriečku  9 palcov, svižné reakcie, peknú grafiku a podporuje zrkadlenie telefónov cez Apple Car Play a Android Auto. Land Cruiser zbiera body za manuálne hardvérové ovládače a tlačidlá, ktorých síce je požehnane, ale nie natoľko aby ste sa v ich spleti strácali. Navyše sú logicky rozmiestnené. Pod samostatným panelom klimatizácie sa nachádza ovládacie centrum pre terénne funkcie. Súčasťou testovaného kusu bol aj 4-kamerový systém s 360° pohľadom okolo vozidla. V teréne ide o nenahraditeľného pomocníka, ktorý vám odhalí skryté nástrahy a pomáha s prehľadom okolia.

Na zadných sedadlách nenájdete bočné vedenie, ale o pohodlie cestujúci neprídu. Foto: netcarshow.com

Rozmerné sedadlá čalúnené kvalitnou kožou sú veľmi pohodlné a vhodné aj na dlhé výlety. Bočné vedenie však nečakajte, najmä v sedacej časti sú ploché. Tepelný komfort zadných pasažierov zabezpečuje 3-zónová automatická klimatizácia a tiež vyhrievanie zadných sedadiel. Pri päťmiestnej verzii je objem kufra 640 a po zložení zadných sedadiel skoro 2 000 litrov. K dispozícii je tiež 7-miestna verzia interiéru.

Bezchybné srdce pod kapotou

Motor s objemom 2,8 litra D-4D má výkon 204 koní a zrýchľuje nový Land Cruiser z 0-100 km/h v porovnaní s predchodcom za 9,9 sekundy, čo je slušná zmena k lepšiemu. Zásluhu na tom má aj prepracovaný softvér 6-stupňovej meničovej automatickej prevodovky. S výkonným motorom má auto vynikajúcu dynamiku tohto 2,3 tonového „drobčeka“. Prepracovaný motor dostal nový vodný medzichladič stlačeného vzduchu, vďaka čomu rýchlejšie reaguje na zošliapnutie plynu v nízkych otáčkach. Technickou zaujímavosťou je tiež 5. vstrekovač pre jednoduchú a spoľahlivú regeneráciu filtra pevných častíc DPF. Testovaný kus mal k dispozícii aj volič jazdných režimov.

Zadná piate dvere sa otvárajú „japonsky“ do strany. Nie vždy to však vyhovuje. Foto: netcarshow.com

Okrem režimu Eco, Normal a Comfort si pohon a podvozok môžete prepnúť do Sport a Sport+. Tento obor si na okresných cestách vypýta 7,8 litra, na diaľnici je smädnejší a vypýta si 12 litrov. Priemer sme dosiahli 10,5 litra, čo je naozaj slušný výsledok.

- Reklama -