Obrovskú kontajnerovú loď Ever Given, ktorá od utorka blokovala Suezský prieplav, sa v pondelok ráno podarilo opäť dostať do plavbyschopného stavu. Oznámila to na Twitteri spoločnosť Inchcape Shipping s tým, že momentálne prebiehajú práce na jej zabezpečení a informácie o ďalších krokoch budú poskytnuté neskôr.
Loď dlhá približne 400 a široká 60 metrov bola od 23. marca priečne zakliesnená v Suezskom prieplave a blokovala premávku v oboch smeroch na jednej z najrušnejších námorných trás na svete. Na jej vyslobodenie čakali desiatky lodí na oboch koncoch prieplavu i tých, ktoré už uviazli v systéme kanálov.
Loď s výtlakom 224.000 ton prevádzkuje taiwanská spoločnosť Evergreen Marine. Majiteľom lode je však japonská lodná spoločnosť Shoei Kisen KK.
Suezský prieplav s dĺžkou 193 kilometrov spája Stredozemné a Červené more a predstavuje najkratšiu lodnú trasu medzi Európu a Áziou. Táto rušná dopravná tepna patrí popri cestovnom ruchu a remitanciách medzi kľúčové zdroje príjmov pre egyptskú ekonomiku.
navigačné plavidlo sa plaví pred nákladnou loďou Ever Green (Foto: TASR/AP) Lode kotvia v jazere Timsah na pol cesty od Suezského prieplavu pri egyptskom meste Ismailia. (Foto: TASR/AP) najmenej 150 plavidiel čaká na prechod cez Suezský prieplav (Foto: TASR/AP) Dve vlečné plavidlá sa plavia pri nákladnej lodi Ever Green, ktorá uviazla na plytčine. (Foto: TASR/AP) nákladná loď Ever Green (Foto: TASR/AP) Pohľad na nákladnú loď Ever Green, ktorá uviazla na plytčine v Suezskom prieplave pri egyptskom meste Suez 25. marca 2021 z iného vlečného plavidla. Najmenej 150 plavidiel čaká na prechod cez Suezský prieplav po tom, ako nákladná loď uviazla na plytčine v Suezskom prieplave. Jedna kontajnerová loď sa v noci na stredu dostala v Suezskom kanáli na plytčinu a blokuje prieplav, ktorý je dôležitým lodným spojením medzi Áziou a Európu. Cez kanál tiež smeruje veľká časť transportu energií z Blízkeho východu do Európy a USA. (Foto: TASR) Navigačné plavidlo sa plaví pred nákladnou loďou. (Foto: TASR/AP)