Suzuki Ignis: Zmena kačičke prospela

0
Ignis je určený predovšetkým do mesta, ale ľahký terén zvládne. Foto: netcarshow.com

Keď v roku 2006 prišiel na trh Suzuki Ignis bolo to najlacnejšie „SUV“ na našom trhu. O necelých desať rokov japonská automobilka posmelená úspechom tohto „mini“ auta predstavila novú podobu modelu Ignis.  Aby toho nebolo dosť, vlani pribudlo pod kapotu tohto mini SUV hybridné pohonné ústrojenstvo.

Na dizajn auta si treba zvyknúť

Oproti pôvodnému modelu ten súčasný prešiel kompletnou zmenou. Z uhladenej „škatuľky“ vznikol vzhľad oveľa agresívnejší a, predovšetkým podľa Japoncov, aj modernejší. Predná časť vyzerá naozaj výborne a kopíruje súčasnú podobu niektorých malých áut tohto výrobcu. Maska ladí s hlavnými svetlometmi, v ktorých je integrované denné LED svietenie. Pri pohľade zboku treba spozornieť a snažiť sa pochopiť zámer dizajnérov. Prudko stúpajúca spodná línia okien vytvára masívny C-stĺpik, ktorý je podľa nás zbytočne veľký. Zadná časť auta je pomerne jednoduchá a dominujú jej pomerne veľké svetlá a skosený tvar piatych dverí. Celé auto je pomerne úzke a vysoké. Preto sme sa trochu obávali, aký priestranný bude interiér.

Interiér auta pôsobí príjemne aj moderne. Foto: netcarshow.com

Zbytočné obavy

Po nasadnutí sa náš dojem výrazne zmenil. Interiéru dominujú pomerne tvrdé plasty. V tejto cenovej kategórii je to však pochopiteľné. A nielen v Suzuki. Príjemne pôsobil tmavý interiér so svetlými prvkami a osviežením boli doplnky v rôznych sýtych farbách. Teda, aspoň nami testované auto malo túto farebnú kombináciu. Dielenské spracovanie však bolo na vysokej úrovni. Možno aj preto, lebo tento model sa už nevyrába v závode v maďarskom Ostrihome, ale priamo v Japonsku, prípadne v Indii. Sedadlá sú prekvapujúco dosť priestranné a to aj vzadu. Tie sú navyše posuvné a poskytujú väčšiu variabilitu interiéru. Cestujúci v druhom rade nie sú obmedzovaní ani priestorom pre hlavu. Dlhší čas na cestách strávených na zadných sedadlách nie je žiadny problém. Centrom interiéru je dotykový displej s pomerne dobrou odozvou informačno-zábavného systému. Ako celok je interiér príjemný a vzhľadom na rozmery auta aj pohodlný. Batožinový priestor je variabilný a pohybuje sa podľa posunu zadných sedadiel od 260 do 1100 litrov.

Na mohutný zadný stĺpik si treba zvyknúť, pomohlo to však tuhosti karosérie. Foto: netcarshow.com

Príjemné prekvapenie pod kapotou

Hybridný pohon bol ešte donedávna skôr kuriozitou a výsadou drahších značiek. Príchod prísnych emisných noriem však dotlačil k elektrifikácii aj tie automobilky, pri ktorých by sme to nečakali. Ignis je svojou základnou cenou pod 10 000 eur najlacnejším hybridným autom u nás. Pod kapotou je atmosférický štvorvalec s objemom 1,2 litra, márne však budete k nemu hľadať plug-in hybrid s elektrickým režimom. K dispozícii je jednoduchý mild-hybrid, ktorý napomáha k nízkej spotrebe a navyše plní čoraz prísnejšie emisné normy. Integrovaný generátor nahrádza klasický štartér a spoločne s benzínovým motorom pomáhajú autu pri rozjazdoch. Pri rekuperácii ukladá energiu do malej batérie pod predným sedadlom. Jednoduché, no hlavne úsporné.

V jednoduchosti je krása

Facelift autu prospel, ale vzhľad sa veľmi nezmenil. Foto: netcarshow.com

Ak nie ste obdivovateľom malých áut, v tomto prípade si možno opravíte svoju mienku. Testovali sme auto s pohonom predných kolies, ale v ponuke je aj „štvorkolka“. Auto sa vynikajúco a ľahko ovláda, na ceste sa správa sebaisto, i keď necelých 800 kilogramov hmotnosti sa prejaví trochu v zákrutách s nerovnosťami menším odskakovaním. Má výborný polomer otáčania a prakticky sa s privretím oboch očí otočí takmer na mieste. Odmenou je však predovšetkým apetít motora. Výrobca udáva priemernú spotrebu 5,1 litra. Rozumnou jazdou to nie je žiadny problém a dá sa jazdiť aj za menej. My sme dosiahli 4,8 litra. Na svete je malé, milé, živé, a hlavne lacné a úsporné vozidlo, ktoré odvezie aj piatich dospelých. Štyria však budú mať väčšie pohodlie.

- Reklama -