Opel Zafira: Veľké auto prijalo zmeny

0
Podobá sa na koncernových súrodencov Peugeot alebo Citroen, má však svoju vlastnú tvár. Foto: netcarshow.com

Keďže azda najznámejšie vozidlo triedy MPV Opel Zafira odišlo do dôchodku, neznamená to, že tento model úplne zanikol. V novej spoločnosti PSA, kam Opel patrí, si našiel novú budúcnosť. Pripomína vám dodávku? Nie ste ďaleko od pravdy, ale veľké auto s obrovským vnútorným priestorom ponúka čosi nové.

Interiér pre osem pasažierov

Testovali sme auto, ktoré svojou dĺžkou 5,3 metra vzbudzuje rešpekt. Možnosti konfigurácie obrovského interiéru sú naozaj zaujímavé. Vpredu malo dve sedadlá, ako sa na „slušné“ auto patrí, a za nimi dva rady po tri sedadlá. To však nie je nič zvláštne. Zaujímavé však bolo, že napríklad tretí rad netvorila tvrdá a hlavne nepohodlná lavica, ale plnohodnotné sedadlá ukotvené na lyžinách. Tieto sedadlá sa dajú vyklápať a sklápať ich operadlá. Navyše je možné ich posúvať a tým zväčšovať batožinový priestor. Nezanedbateľné je, že zadné sedadlá sa dajú jednoducho vybrať a vznikne dodávka umožňujúca prevážať batožinu dlhú takmer tri metre.

Slušná výbava v príjemnej cene

Veľké posuvné bočné dvere sa otvárali ľahko, ale elektrický pohon by sa im zišiel. Foto: netcarshow.com

Samotná výbava Enjoy, ktorá je druhá najlacnejšia, má dvojzónovú klimatizáciu, výduchy kúrenia resp. chladenia aj na strope pre zadných pasažierov a nechýbajú ani clony na bočných dverách. To však nie je z výbavy tohto obra všetko: Enjoy obsahuje aj predné i zadné senzory, nechýba parkovacia kamera, navigácia, sedempalcová obrazovka, výklopný head-up displej pred vodičom i systém na sledovanie mŕtveho uhla. Inak sa prístrojová doska nápadne ponáša na modely z dielne Peugeot alebo Citroen.

Mohutné svaly pod kapotou

Auto poháňa dobre známy turbodieselový štvorvalec s objemom dva litre a výkonom 177 koní, čo umožňuje naozaj príjemnú jazdu. Príjemná bola takisto dobre známa koncernová osemstupňová automatická prevodovka, ktorá umožňovala úspornú jazdu s priemernou spotrebou 7,5 litra nafty. Motor pracoval spolu s prevodovkou kultivovane, bol prekvapujúco tichý a bolo cítiť, že má dostatok výkonovej rezervy. Zrýchlenie bolo takisto prijateľné: z nuly na sto kilometrov za hodinu ani nie desať sekúnd. Čo pre vozidlo s hmotnosťou dve tony nie je zanedbateľný výsledok. Napokon, pretekať s ním nikto nebude.

Pocity z jazdy

Vyskúšali sme jazdu na všetkých troch radoch sedadiel. Treba vyzdvihnúť, že vďaka úctyhodnému rázvoru a ešte lepšiemu pruženiu auto na veľkých pneumatikách hravo zvládalo nerovnosti ciest. Do terénu sme ísť neskúšali, ale výhodou bolo pri prejazde zasneženým horským prechodom Vernárske sedlo (známe aj ako Popová), že auto svojou hmotnosťou zvládlo aj to, čo aj nie všetky SUV dokázali. Alebo, žeby to bolo bravúrou vodiča? Určite nie. Na našich cestách sa objavil Opel Zafira v inej podobe, než sme boli zvyknutí. Nechýba mu nič, aby si svojich vodičov našiel a rozmaznával pohodlím, tichou a hlavne príjemnou jazdou. Treba však dodať, že takéhoto obra si nekúpi každý. Ak budete nad jeho kúpou uvažovať, je dobré si najprv dobre zvážiť, načo ho budete využívať. Cena 31 260 eur nie je síce prehnaná, ale auto má svoje limity a nie každý potrebuje mať mikrobus. Pre väčšie rodiny je však ako stvorené.

- Reklama -