Pád Smeru zastavený. Takýto výsledok nečakal nikto, ani Fico. Čísla hovoria jasnou rečou…

    0
    V Smere príde k avizovaným zmenám (Autor: TASR)

    Na druhom mieste by so ziskom 15 percent skončila SaS, tretia priečka by pripadla strane SNS (11 percent). Podľa prieskumu nasledujú ĽSNS (9,5 percenta), OĽaNO-NOVA (7 percent), Most-Híd (7 percent), KDH (6,5 percenta) a hnutie Sme rodina (5 percent). Potrebný počet hlasov by sa nepodarilo získať SMK (4 %) a strane #Sieť (2 percentá). Ostatné strany získali dohromady 3,5 percenta.

    “Z aktuálneho volebného modelu vyplýva, že vládne strany Smer-SD, SNS a Most-Híd si mierne polepšili oproti voľbám, ktoré sa konali v marci 2016,” zhodnotil Michal Mislovič z agentúry Median SK. Mierny nárast podpory je možné podľa neho pozorovať i v prípade opozičných strán SaS a Kotleba–ĽSNS, ako aj v prípade mimoparlamentnej KDH. Najvýraznejší prepad zaznamenali strany OĽANO–NOVA, Sme-rodina a #Sieť.

    Na otázku, “Keby zajtra boli voľby do Národnej rady SR, zúčastnili by ste sa ich?”, odpovedalo “určite áno” 31,5 percenta účastníkov prieskumu. Skôr by sa volieb zúčastnilo 21 percent opýtaných, 5,5 percenta by sa ich skôr nezúčastnilo a určite by voliť neprišlo 41 percent ľudí. Zvyšné jedno percento sa ešte pre účasť nerozhodlo.

    Agentúra zisťuje i takzvaný volebný potenciál, ktorý ukazuje, koľko hlasov by strana mohla získať, pokiaľ by ju volili všetci, ktorí jej voľbu vážne zvažujú a nevylučujú svoju účasť na voľbách. Najvyšším potenciálom (33,5 percenta) disponuje strana Smer–SD. Vysoký volebný potenciál má podľa prieskumu aj strana SaS (25 percent) a SNS (20 %).

    OĽaNO-NOVA by v prípade, že presvedčí všetkých zvažujúcich, získala 16,5 percenta, nasledujú ĽSNS (13 percent), Sme rodina (11 percent), Most-Híd (10,5 percenta), KDH (9,5 percenta, SMK (5,0 percent) a strana #Sieť (4,0 percentá).

    “V prieskume odpovedalo medzi 31. októbrom a 27. novembrom 1016 respondentov vo veku 18 a viac rokov vybraných náhodným kvótnym výberom.” Median SK ho uskutočňuje formou osobných rozhovorov (približne 80 percent vzorky) doplnenou informáciami z internetového dotazníka, ktorý vypĺňajú respondenti (20 percent vzorky).

    - Reklama -