Ide to k horšiemu, hodnotí slovenské školstvo bývalá učiteľka. Štandardy EÚ sa vôbec nerešpekutjú, myslí si

    0
    Ilustračné foto: Študenti (Autor: SITA)

    Problémy v školstve trápia Slovensko už roky, ale podľa niektorých ľudí aj samotných pedagogických pracovníkov je situácia so vzdelávaním stále horšia. O svojich osobných skúsenostiach zo školstva píše na blogu Porazskolu.sk jedna z bývalých študentiek a následne aj učiteliek, ktorá prežila 17 rokov v študentských laviciach a potom 10 rokov sedela za katedrou a snažila sa odovzdávať svoje vedomosti budúcim generáciám. „Považujem sa za rodeného učiteľa, ale rozhodla som sa vystúpiť z tohto zastaraného vlaku, ktorý vedie ktovie kam,“ píše autorka blogu.

    Podľa nej slovenské školstvo ničí kreativitu v žiakoch, študentoch, ale aj učiteľoch. „Keďže mám dve malé deti, začínam školstvo postupne vnímať aj ako rodič. Chcem, aby moje deti mali dobrých učiteľov a ako mama im chcem ukázať, ako sa dá učiť sa o svete hravo a pritom efektívnejšie,“ tvrdí blogerka z pohľadu pedagóga, ktorý je zároveň aj rodičom školopovinných detí. Podľa nej má slovenský vzdelávací systém niekoľko zásadných problémov, ktoré bránia deťom a študentom v rozvoji samostatného myslenia a hľadania súvislostí.

    Jednou z najväčších chýb, ktorá sa stala terčom kritiky už v minulosti, je podľa bývalej učiteľky fakt, že naše školstvo až príliš bazíruje, aby sa žiaci učili veci naspamäť. Ďalšou podobnou chybou je veľký význam známok, ktoré žiaci počas štúdia dostanú. Často sú totiž udeľované práve za mechanické „bifľovanie“ sa textu, napriek novým štandardom EÚ však študentov nikto neučí ako premýšľať v súvislostiach. „Drvivá väčšina testovania hodnotí, čo všetko sa žiak namemoroval,“ píše blogerka vo svojej kritike na adresu slovenského školstva.

    Deti navyše zväčša nie sú vedené k tímovej spolupráci ani k tomu, aby boli prirodzene zvedavé. „Stále máme chronickú potrebu niečo testovať, porovnávať či vyťahovať z niekoho informácie, namiesto toho, aby sme učili tým, že im dovolíme bádať a dopátrať sa výsledku,“ píše matka, ktorá 10 rokov učila na škole. Podľa nej je na Slovensku príliš veľa učiteľov, ktorí nedokážu deťom odpovedať na otázku, prečo? „Žiaci sa zaujímajú o to, prečo sa to musia učiť, načo im to v živote bude a pokiaľ im ako učiteľ neukážete, prečo, odpíšu ho na plnej čiare,“ tvrdí bývalá učiteľka.

    Celý blog si môžete prečítať TU

    - Reklama -